במערכת הביטחון שוב נערכים לסוף שבוע מתוח, לאחר החיסול של המחבל עודאי תמימי על ידי מאבטחים בכניסה למעלה אדומים, ושוב נרשמה עלייה בהיקף הפיגועים והפרות הסדר במזרח ירושלים וביהודה שומרון. עם זאת, הקריאה ל”יום זעם” ברחוב הפלסטיני בעקבות החיסול נענתה באופן חלקי מאוד, ולא נרשמו הפרות סדר יוצאות דופן.

במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי, שעות בודדות לאחר חיסולו של תמימי במחסום בכניסה למעלה אדומים, התרחשו שני אירועי טרור שבהם בוצע ירי לעבר עמדות צה”ל סמוך לשכם ובמעבר ג’למה הסמוך לג’נין. האירוע בג’למה התרחש בחסות הפרת סדר, כאשר הכוחות זיהו שלושה חשודים המתקרבים לעבר המעבר כשאחד מהם נושא חפץ חשוד כמטען. הלוחמים ירו באוויר, ואחד המחבלים זרק את החפץ, שהתברר כמטען חבלה מאולתר, ומחבל אחר ביצע ירי לעבר הכוח.

בקרב כוחות צה”ל לא היו אומנם נפגעים, אך זה מוגדר כאירוע "לא מוצלח", מכיוון ששלושת המחבלים הספיקו לבצע ירי ולזרוק מטען חבלה לעבר כוח צה”ל – ולהימלט מהזירה. במהלך הלילה אף זוהה ירי שבוצע על ידי פלסטינים לעבר עמדה צבאית הסמוכה לעיר שכם. הכוחות, שלא נפגעו כתוצאה מהירי, הגיבו באש לעבר מקור הירי. בצד הפלסטיני לא דיווחו על נפגעים בתקרית זו.

הפלסטינים כאמור קיימו אתמול שביתה כללית בשטחי הרשות הפלסטינית ובמזרח ירושלים במחאה על החיסול של תמימי. בחלק מהערים הפלסטיניות - ובהן גם שכם, ג’נין וחברון - הורגשה השביתה היטב.

לעומת זאת, במזרח ירושלים לא יצאו הפלסטינים בהמוניהם לרחוב. בחמאס ביקשו למנף את מותו של תמימי ולקרוא לביצוע פיגועים נוספים. אחד מדוברי הארגון, מוחמד חמאדה, אמר: “אנחנו מצדיעים לשהיד עודאי תמימי. ההתעקשות שלו להילחם עד רגעיו האחרונים היא עדות לכך שישראל לא יכולה לעצור את צעירי ההתנגדות”. גם בג’יהאד האסלאמי קראו להמשך הפיגועים נגד ישראל, אך בשני ארגוני הטרור נמנעים בשלב הזה מלהכניס את רצועת עזה לתמונה – אם באמירות ואם באיומי ירי רקטות.

כך או כך, במערכת הביטחון יבצעו תחקיר על המצוד אחרי תמימי, אשר יתמקד בערוץ המודיעיני, במטרה להפיק לקחים ולבדוק אם ניתן היה להתחקות אחר צעדיו כך שאפשר היה ללכוד אותו לפני שביצע את הפיגוע שלשום בלילה. המצוד אחריו נוהל תחת שתי הנחות עבודה מרכזיות של השב”כ: האחת שהוא עדיין מסתתר במחנה הפליטים שועפאט, והשנייה - שהוא הצליח לברוח ליישוב פלסטיני כלשהו ביו”ש. גם מעצרם וחקירתם של בני משפחה וחברים רבים שלו לא הניבו מידע משמעותי. במערכת הביטחון מציינים את העובדה שהוא לא היה שייך לארגון טרור ולא פעל בעבר כמבוקש, מה שהקשה עוד יותר על מהלכי החקירה.

במערכת הביטחון העריכו עוד לפני ביצוע הפיגוע כי תמימי אינו מתכוון לצאת חי ממקום מחבואו, והחשש היה כי הוא בסבירות גבוהה ינסה לבצע פיגוע נוסף, מאחר שאין לו מה להפסיד והוא חמוש. הנחת המוצא אכן התממשה, אך במקום אחר מזה שהעריכו. כלומר, למרות המעצרים והחקירות - לא הגיעה “ידיעת הזהב” שהייתה מאפשרת את האיתור שלו לפני שיצא לפיגוע, ותושייה של אזרח שהזהיר והיערכות נכונה של המאבטחים במחסום במעלה אדומים הן שמנעו בסופו של דבר פיגוע קשה.