השוטר אשר נטרל היום (שבת) את המחבל ראגב אבו קטיש בן ה-16 שדקר ופצע קשה נער בן 20 ברחוב ששת הימים בירושלים, שחזר את אשר אירע ברגעים שקדמו לתפיסתו. בתוך כך, אביו ואחיו של המחבל נעצרו על ידי כוחות מג"ב, כאשר שלושה שוטרים נפצעו באורח קל בעת הפעילות.

"החשוד ברח לאחר שביצע את הפיגוע, והתחלנו בסריקות בכל האזור. התחלתי להגביר את הסריקות, הגעתי עם הניידת, ואיתרתי את החשוד על פי התיאור לבוש שדווח לנו עם החולצה השחורה, באזור של מגרש כדורגל", סיפר השוטר.

תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

השוטר המשיך ושחזר: "זיהיתי אותו, צעקתי לו 'שוטר, לעצור', הוא סירב, המשיך להתקדם אליי עם חפץ ביד, לא יריתי בו כיוון שהייתה חומה בינינו, אז לא חשתי שאני בסכנת חיים. לאחר מכן הוא התחיל לרוץ, ראיתי שהוא רץ עם חפץ ביד וכי יש הרבה אזרחים באזור, להם נשקפה סכנת חיים. קפצתי מעל החומה, התחלתי לצמצם אחריו במרדף רגלי, המשכנו לכיוון הפח, הוא התחבא מאחוריו בצד ימין, וכאשר הגעתי לסמטה המחבל חזר לכיוון שלי עם החפץ ביד על מנת לתקוף אותי. הפעם הרגשתי שאני נמצא בסכנת חיים, ויריתי כדור אחד על מנת לנטרל את החשוד, וכך הפסקתי את האירוע".

מפקדו שיבח אותו: "גילית עירנות וחתרת למגע, זו זירה מלאה בילדים, ידעת לבודד את המפגע מכל הזירה הזו, לתת כדור אחד, ברגע שזה הספיק - הספיק, והמשכת לנהל את הגזרה. עשיתם את זה בצורה מסודרת, יישר כוח ענק". 

כוחות מג''ב בירושלים לאחר הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות מג''ב בירושלים לאחר הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו את אביו ואחיו של המחבל. בזמן הפעילות במרחב, התפתחו הפרות סדר לרבות זריקת מטענים לעבר הכוחות. שלושה לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, שוחח עם שלושת הפצועים: "הפעילות שביצעתם הערב, תורמת באופן ישיר לביטחון אזרחי מדינת ישראל. לצד ההפרות סדר שהתפתחו במרחב שבו פעלתם, ביצעתם את הפעילות במקצועיות ראויה לציון. נמשיך לפעול בנחישות נגד הטרור. יישר כוח ורפואה שלמה".

פעילות כוחות מג''ב בירושלים לאחר הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות כוחות מג''ב בירושלים לאחר הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, צעיר כבן 20 נפצע מוקדם יותר באורח קשה ברחוב ששת הימים בירושלים בפיגוע דקירה. שוטרי מחוז ירושלים הגיעו לזירת האירוע ופתחו בבדיקה, כאשר הפצוע אותר כשהוא מוטל על השביל ומדמם מדקירה בגבו. החשוד, ראגב אבו קטיש, בן 16 הנושא תעודת זהות כחולה, נוטרל ופונה לבית החולים במצב קשה. לפי דיווחים פלסטינים כוחות הביטחון פשטו על ביתו ועצרו את אביו של החשוד.