על פי דיווחים בתקשורת הערבית, התקיפה בסוריה המיוחסת לישראל ביום שישי פגעה במחסנים המשמשים לאחסון ולהעברת "חומרים רגישים" מאיראן ללבנון. לפי הדיווחים, המחסנים בהם פגעה ישראל משמשים את יחידה מספר 4400 האחראית על העברת נשק לארגון הטרור חיזבאללה. 

לפי הפרטים שפורסם היום (ראשון) המרכז הסורי לזכויות אדם, בתקיפה הושמד ציוד לוגיסטי צבאי ששימש להרכבת מל"טים מתוצרת איראן באזור נמל התעופה הצבאי אל-דימאס במערב דמשק. 

ערוץ אל-ערבייה הסעודי הוסיף כי לפי מקורותיו יחידה 4400 פעלה להעביר "אמצעי לחימה מסוכנים" בכסות של סיוע הומניטרי. המקורות ששוחחו עם הערוץ מסמנים את החאג' פאדי כמי שעומד בראש היחידה.

לאחר יותר מחודש: מטרות איראניות הותקפו בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק

כזכור, בינואר 2022 המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי משלוחי נשק, תחמושת וחלקים עבור ייצור מל"טים הגיעו לנמל התעופה הצבאי של דימאס, שנמצא כמעט לחלוטין בשליטת איראן והמיליציות שלה. באותה תקופה בוצעו באזור חפירות לצורך בניית מקלטים ובנוסף נחסמו אזורים בשדה התעופה ובסביבתו כדי לאחסן נשק אסטרטגי שאיראן העבירה לאזור הסמוך לגבול סוריה-לבנון.

מקורות מהמרכז הסורי לזכויות אדם ציינו כי בשדה התעופה דימאס יש מומחים מצבא "משמרות המהפכה" האיראני ומספר מומחים אשר מזוהים עם ארגון "חיזבאללה" הלבנוני.

בחודש שעבר דיווחה הטלוויזיה הממלכתית הסורית כי סוללות ההגנה האווירית פעלו נגד "התוקפנות הישראלית" בפרבריה הדרומיים של הבירה דמשק. על פי הדיווח, ישראל תקפה את נמל התעופה הבינלאומי של העיר, ובמהלכה, נהרגו חמישה חיילים סורים ונגרם נזק. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה נגרם נזק למחסנים שהיו בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי.

בהמשך, דיווח ערוץ אל-חדת' הסעודי כי משמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית של איראן וארגון הטרור השיעי שינו את מיקומם של כלי נשק, תחמושת וטילים מהאזור הכפרי של חומס לאזור תדמור, מחשש לתקיפה ישראלית. כמו כן, מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח כי התחמושת הועברה למקומות "מבוצרים".