יממה לאחר פיגוע הדקירה בירושלים, במהלכו נפצע ישראלי באורח קשה, המשטרה מפרסמת היום (ראשון) תיעוד דרמטי ומיוחד של רגעי הנטרול של המחבל, כפי שצולמו במצלמת הגוף של השוטר. 

אביו ואחיו של המחבל מירושלים נעצרו; שלושה לוחמים נפצעו קל

"הילדים ראו את זה ובכו": מאמן כדורגל שהיה עד לפיגוע בי-ם משחזר את הדרמה

בתיעוד, נראה השוטר כשהוא רץ אחר המחבל שבשלב מסוים קופץ מעל גדר לעבר מגרש כדורגל, שהיה עמוס באותה עת בילדים. השוטר המשיך במרדף, קפץ מעל הגדר תוך כשהוא קורא למחבל לעצור. בהמשך, המחבל הסתובב ורץ לעבר השוטר שביצע לעברו ירי של כדור אחד על מנת לנטרל.

מוקדם יותר היום פירט השוטר בשיחה עם "מעריב" את השתלשלות האירוע. " קיבלתי את אזור שייח ג'ראח ויצאתי לבצע את המשימה. בשלב מסוים זיהיתי את החשוד כשהוא בתוך מגרש כדורגל. צעקתי לעברו משטרה לעצור לשכב על הרצפה. ביננו הפרידה חומה, הוא הבין שהוא בבעיה והחל להימלט עם הסכין בידו. צריך להבין שמדובר במגרש כדורגל ובתוכו ילדים חפים מפשע. בלי להסס לרגע זינקתי מעל החומה והתחלתי לרוץ לעברו הוא הסתובב לעברי עם הסכין בידו. כשחשתי סכנה לחיי, אנחנו פועלים על פי החוק וכשיש סכנה לחיי חפים מפשע או לחיי ביצעתי ירי של כדור אחד על מנת לנטרל את הסיכון", סיפר.

"ב–2015 עמדתי יחד שוטרים נוספים ממחוז ירושלים הגענו לזירת פיגוע דקירה באוטובוס לאחר שמחבל דקר חייל לעיני אזרחים שישבו באוטובוס.  ושם הצלחנו לנטרל את המחבל מבלי לפגוע באזרחים חפים מפשע. צריך להבין שבמחוז ירושלים אנחנו עוברים תרגולים ומיומנים למצבים כאלה וזה מבחינתנו מהות התפקיד שלנו כשוטרים".

השוטר שנטרל את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
השוטר שנטרל את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור אתמול בשעות אחר הצהריים הגיע מחבל כבן 16 לשטח ציבורי סמוך לרחוב בר-לב בבירה, דקר עובר אורח בגבו באמצעות סכין ונמלט. בהערכת מצב שהתקיימה אמש בשטח, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל.

״השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל״, אמר.