הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם היום (שלישי) בטקס ההתייחדות לזכר חללי חטיבת כפיר, והתייחס לחיסולים שבוצעו הלילה בשכם נגד חוליית הטרור 'גוב האריות', שהוציאו לפועל מספר רב של פיגועים בתקופה האחרונה.

מבצע לילי נרחב של צה"ל בשכם: "פוצצה מעבדת טרור של גוב האריות"
"ישראל תשלם": הרשות וארגוני הטרור במסר תקיף לאחר המבצע בשכם 

"הביטחון שמדינת ישראל נהנית ממנו נתפס לעתים כמובן מאליו, אך מאחוריו עומדת חומת-מגן איתנה, המורכבת מפעילות מבצעית ענפה ואינטנסיבית, מיומנות גבוהה, ושיטות ואמצעי לחימה משוכללים", אמר הרמטכ"ל כוכבי בפתח דבריו, "צה"ל יוזם ותוקף באופן שיטתי את אויבי המדינה בצפון, צה"ל יוזם מבצע נרחב ותוקף כשהאויב ברצועת עזה מאיים, וצה"ל יוזם ומסכל על בסיס יומי טרור באזור יהודה ושומרון".

"צה"ל מנהל באיו"ש מערכה מוגברת במהלך שבעת החודשים האחרונים - מבצע 'שובר גלים'", הוסיף, "במהלך המבצע נעצרו כ-1,500 מחבלים פלסטינים, נהרגו עשרות רבות של מחבלים והחשוב מכל – מאות פיגועים נמנעו. במילים אחרות, מאות משפחות ממשיכות לחיות את חייהן שלמות ומאושרות. צה"ל והשב"כ מפעילים באיו"ש מכונת סיכול המבוססת על מודיעין איכותי, מיומנות ומקצוענות, כשבראשם צועדים מפקדים המובילים את הלוחמים באומץ ובנחישות, גם במקומות המסוכנים ביותר".

"דוגמא נוספת לכך ראינו הלילה", ציין כוכבי, "מודיעין משובח וכוחות מקצוענים חדרו ללב הקסבה והרגו את אלו שמנסים ובמקרה אחד אף הצליחו, לפגוע באזרחי מדינת ישראל וחייליה. אמרנו והוכחנו שאין מסתור לטרור. נגיע לכל עיר, שכונה, בית או מרתף וסופו של כל מחבל שייעצר או ייהרג. זו מלחמה בטרור, מלחמה מורכבת המבוססת על יכולות מקצועיות גבוהות של יחידות צה"ל, ורמה מוסרית וערכית גבוהה של המפקדים והחיילים".

לסיום אמר הרמטכ"ל כוכבי כי "החיילים פועלים באופן מקצועי ועושים כל מאמץ להפריד בין טרור לאוכלוסייה פלסטינית שאינה מעורבת. יש להם חופש פעולה מלא להפעיל את נשקם, כדי לבצע את המשימה או כדי להסיר סכנה, והם יודעים מתי לסחוט את ההדק ומתי לסגור את הנצרה. במילים אחרות – הם חיילים מקצועיים וערכיים, נלחמים בטרור ונשארים בני-אדם".