ארבעה פעילים בארגון הטרור "גוב האריות", המוכרים היטב למערכת הביטחון בהם גם מחמוד אלבנא , הסגירו את עצמם לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיני בשכם.

בכיר לשעבר בצה״ל מתריע: ״הסיכולים הממוקדים לא רק יימשכו הם אפילו יתעצמו"
הרמטכ"ל כוכבי על הפעילות בשכם: "אין מסתור לטרור, נגיע לכל מחבל" 
תיעוד דרמטי ממצלמות הימ"מ: כך סוכל ראש תשתית הטרור ב'גוב האריות'

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בארגון פנו למנגנונים בבקשה לשמור על חייו של אלבנא, ממפקדי תשתית הטרור. על פי הדיווחים, אלבנא נפצע בפשיטה של כוחות הביטחון שלשום בשכם. עוד דווח כי ברשות מתכוננים להעברתם למעצר הגנתי בכלא יריחו

כזכור, ארגון הטרור ספג לאחרונה מהלומות קשות. אמש נעצרו שלושה המשתייכים לארגון "גוב האריות" - מחמד נבולסי (אחיו  איברהים אל-נבולסי שחוסל בשכם),  חשוד נוסף שהיה מבוקש בחשד למעורבות בפיגוע ירי בחווארה ועוד מבוקש המשויך לתשתית כשבאמתחתו אמצעי לחימה.

שלשום, כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט על דירת מסתור בקסבה של שכם, אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של ארגון הטרור. בפעילות חוסלו חמישה חברי חולייה, בהם אחד מראשי ומייסדי חוליית הטרור – ודיע סביח חוח ווכן את משעל בגדאדי, חמדי סביח קיים, עלי ח'אלד ענתר וחמדי מוחמד שרף.

מעבדת הטרור בשכם (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
מעבדת הטרור בשכם (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

בצה"ל ציינו כי תשתית הטרור שהותקפה אחראית, בין היתר, לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב (שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום) ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים. בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

עוד קודם לכן חוסל בכיר נוסף, תאמר כילאני,  בפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שלו. כילאני היה מעורב באופן ישיר בשילוח של מחבל לתל אביב, אשר נמנע בשל עירנות שוטרים במקום, וכן במספר פיגועי ירי במרחב שכם.

ב-18 באוקטובר עצרו כוחות יחידת המסתערבים של מג"ב, שב"כ וחטמ"ר שומרון את צהיב עאכף ג'מיל אשתייה, המשתייך על פי החשד לחוליית הטרור. נכון לאמצע אוקטובר 2022 חוסלו על ידי צה"ל והימ"מ מעל עשרה מבין פעילי החוליה, בינהם גם אבראהים א-נאבולסי .

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ, הצהיר כי "אין ולא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים. נמשיך לפעול מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן שיידרש". בצה"ל הדגישו כי לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, תשתית זו המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים.