דובר צה"ל עדכן היום כי מספר חשודים, ביניהם פלסטינים ואזרחים ישראלים, תקפו באלימות והשליכו אבנים לעבר כוח צה"ל, סמוך למצפה אביגיל שבמרחב החטיבה מרחבית יהודה.

אחד החשודים שהשליך אבנים לעבר הכוחות הינו חייל צה"ל שלא בתפקיד. בעקבות כך הוא נעצר על ידי הכוח בנקודה ויועבר להמשך טיפול המשטרה. כמו כן, כלל המתפרעים פוזרו על ידי הכוחות, בעקבות האירוע הוכרז שטח צבאי סגור במרחב. 

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה את האירוע: ״מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. חיילי צה״ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא יתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות״.

מדובר באירוע שני בתקופה האחרונה, כאשר רק בשבוע שעבר חייל תושב השומרון נעצר בחשד למעורבות בתקיפת לוחמי צה"ל במסגרת הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה.

כוח צה״ל בפיקוד מפקד גדוד ׳צפע׳ (202), פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים. כתוצאה מכך, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח.