בפיגוע אמש סמוך לקרית ארבע נהרג גבר כבן 50 ששהה עם בנו במכולת פלסטינית ועוד ארבעה נפצעו, כשאחד מהם מצוי כעת במצב קשה. המחבל חוסל ע"י איש ביטחון אזרחי וקצין צה"ל, סגן-משנה ב', מ"מ בחטיבת גולני. הקצין, שהיה בחופשה בביתו, קפץ לזירת הפיגוע לאחר ששמע יריות באזור ויחד עם אנשי הביטחון פעל לנטרול המחבל.

הבחין במחבל ולחץ על דוושת הגז: צפו בתיעוד נטרול המחבל מהפיגוע בקריית ארבע

"שמעתי יריות מבחוץ, יצאתי החוצה תוך כדי שאני דורך את הנשק שלי, נסענו עם הקב"ט לכיוון האירוע, שם זיהינו מחבל אחד שיורה לעברנו. זיהיתי שהקב"ט נפגע, והשבתי באש", סיפר הקצין. עוד הוא הוסיף כי "הוא נפגע תוך כדי ירי, הלכתי לחלץ אותו לאחור והמשכתי לירות לכיוון המחבל, הגיע רשב"צ היישוב שדרס את המחבל".

צפו בתיעוד נטרול המחבל:

תיעוד הפגיעה במחבל. לפי סעיף 27א'

"נפתחו עלינו צרורות של ירי": הפרמדיק מהאירוע מספר על שהתרחש
ישראל ליאור, פרמדיק שנכח באירוע, התארח הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וסיפר על שהתרחש: "קיבלתי פריצה במכשיר הקשר, הדיווח הראשון היה על ירי, לא היה ברור אם יש או אין נפגעים". 

"ראינו רכב באמצע הכביש, ויהודי שיושב ליד כיסא הנהג כשהוא פגוע ראש. העברתי דיווח, ונפתחו עלינו צרורות של ירי", ציין ליאור והוסיף: "לא ראיתי את המחבל. זה היה ירי קרוב מאוד. עופר החובש שלצדי צעק לי 'נפגעתי'. עופר היה בהכרה אך נחלש". 

הוא סיפר על על הטיפול בפצועים בשטח: "זה היה נראה כמו נצח, אבל הטיפול בשטח נמשך בערך 4-3 דקות. אני רוצה לנצל את הבמה כדי לאחל החלמה לפצועים, זה היה אירוע קשה, גם מבחינה מוסרית, שיורים על כוחות רפואה שבאו להעניק עזרה". 

הרמטכ"ל כוכבי ערך תחקיר ראשוני בזירת הפיגוע

מוקדם יותר, הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע אל זירת הפיגוע, וערך בה תחקיר ראשוני. הוא ערך תחקיר ראשוני עם המפקדים בנקודת האירוע, ושוחח עם הרבש"ץ אשר קפץ לאירוע וניטרל את המחבל.

בנוסף, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד החטיבה המרחבית יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו, במסגרתה הוצגו לו הצעדים להמשך הגברת הפעילות הביטחונית, פריסת הכוחות במרחב אזור יהודה ושומרון וחסימת הצירים במרחב העיר חברון.

הרמטכ''ל כוכבי בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל כוכבי בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]