הבוקר (ראשון) הותר לפרסום כי רונן חנניה הוא הנרצח בפיגוע הירי בקרית ארבע אמש. חנניה יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים.

צפו בתיעוד הדרמטי: כך נוטרל המחבל שביצע את הפיגוע בקרית ארבע

"חילצתי את הקב"ט והמשכתי לירות": הקצין שחיסל את המחבל משחזר את הדרמה

בנו של חנניה, דניאל, קרא לציבור הרחב להגיע להלוויה וספד לאביו: "אבא היה איש של חסד, איש של אהבה ומצוות, שאהב וסייע לכל אדם. אבא היה איש של שלום. הוא נרצח אתמול על ידי איש שפל, רוצח נתעב. אני רוצה שכולם יזכרו את אבא שלי, ומי שהוא היה ומבקש לכבד אותו ולהגיע להלוויה שלו בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים".

יניב, אחיו הצעיר של רונן חנניה, סיפר: "הוא אהב מאוד לגור בחברון, מידי יום היה שולח לי סרטונים ואמר כמה הוא נהנה שם, להתפלל שם. הוא אמר לי לא פעם 'חבל שלא באתי לכאן בתחילת החיים שלי'. כיבדתי את הרצון שלו אבל תמיד אמרתי לו תיזהר".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ספד לחנניה: "הלב נשבר. רונן חנניה ז״ל נרצח בידי מחבל נתעב לעיני בנו. אין מילים שיכולות לנחם. משתתף בצער המשפחה ושולח חיבוק גדול בשם כל עם ישראל. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים. מחזק את הרבש״צ והלוחם שחיסלו את המחבל. אנחנו לא ניתן לטרור לנצח אותנו, נפעל בכל הכלים שעומדים לרשותנו נגד מבקשי רעתנו".

שר הביטחון, בני גנץ, ספד: "אני מבקש להשתתף בצער משפחתו ומכריו של רונן חנניה ז"ל שנרצח אמש בפיגוע. אני מתפלל לרפואת הפצועים. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בשטח לאתר כל מי שהיה מעורב בפיגוע. נמשיך לחזק את הביטחון ולעמוד איתן מול הטרור".

ממועצת קרית ארבע נמסר: "המועצה המקומית קרית ארבע חברון אבלה על הירצחו של הקדוש רונן חנניה הי"ד שנרצח אמש בידי בני עוולה בעיר האבות קרית ארבע חברון. הלוויתו תתקיים היום ראשון 30.10.22 בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים. המועצה ממשיכה ללוות את בני המשפחה ותסייע להם ככל האפשר בשעה קשה זו".

גם במערכת הפוליטית ספדו לחנניה. ח"כ איתמר בן גביר צייץ: "קיבלתי בצער ובלב כבד את הידיעה על הירצחו של רונן חנניה הי"ד בפיגוע הנורא אמש בחברון. כל חטאו היה רק כי הוא יהודי. בשעה קשה זו שולח תנחומים ומשתתף בצערם הכבד של בני המשפחה".

השר חילי טרופר כתב: "צער גדול עם הידיעה על הירצחו של רונן חנניה זכרו לברכה בפיגוע בקריית ארבע. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה בשעה הקשה ושולח איחולי החלמה מהירה לבנו של רונן, שנפצע וליתר הפצועים. הערכה עצומה לרבש"צ ולקצין צה"ל שבאומץ ותוך סיכון חייהם, הרגו את המחבל. נמשיך להיאבק ביד קשה בטרור בכל מקום ובכל שעה".

ח"כ מיכל רוזין ממרצ צייצה: "תנחומי למשפחתו של רונן חנניה שנרצח בפיגוע בקרית ארבע, ושולחת החלמה מלאה לפצועים. יש דרך להפסיק את מעגל הדמים ונעשה כל שנוכל לשים קץ לסכסוך".

חנניה נרצח ושלושה אחרים נפצעו באורח קל עד קשה לאחר שמחבל פתח באש לעבר מכולת פלסטינית אליה נכנסו שני ישראלים. מהירי נפגע גם פלסטיני שלא קשור לפיגוע. רכז ביטחון של קריית ארבע דרס את המחבל ולוחם בחופשה ירה בו והרג אותו.