החייל בחופשה שיידה אבנים לעבר כוח צה"ל בסוף השבוע האחרון סמוך למצפה אביגיל שבדרום הר חברון, השליך את האבנים לעבר עדר כבשים ולעבר חיילים, כך עולה מתחקיר צה"ל שפורסם היום (ראשון).

עוד עולה מהתחקיר כי כוח צה"ל שהגיע למקום בעקבות הפרת צו שטח צבאי סגור על ידי מספר פלסטינים וישראלים. הכוח ביקש מהם להתפנות, אולם הם לא נענו לדרישתו. במקביל, חייל צה"ל בחופשה, שהיה במקום וסייע לפלסטינים לרעות עדר כבשים, זרק אבנים לעבר העדר וכך גם כאמור לעבר הכוח.

נוכח סירוב החייל ובשל ידויי האבנים, החייל הועבר לטיפול המשטרה. שלושה חיילים הגישו תלונה נגדו, אחד מהם אמר כי חש מאוים. כמו כן, בצה"ל מבהירים כי באירוע לא יהיו זריקות אבנים מצד הפלסטינים והאזרחים הישראלים, למעט החשוד שנעצר, זאת בניגוד לטענה הראשונית.

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לממצאים ומסר: ״ביום שישי האחרון גיניתי זריקת אבנים כנגד כוחות צה"ל על בסיס דיווח מבצעי. בדיעבד, תחקיר שנעשה בנושא מצא שאכן הייתה במקום התנהלות של סירוב להישמע להוראות וזריקת אבנים שלא כוונה כנגד הכוח - וטוב שכך. אני אמשיך לגבות את חיילי צה"ל ולתת להם גב למילוי משימתם, אך אני מצר על הקביעה הנחרצת בנושא מול העובדות בשטח. אני מברך על כך שהעובדות הובהרו״.

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, מסר: "ביום שישי, בעקבות דיווח רשמי של צה"ל ושר הביטחון לפיו פעיל שמאל השליך אבנים לעבר חיילי צה"ל, פרסמתי הודעת גינוי לאירוע. לאור העידכון של שר הביטחון לפני שעה קלה שלא הייתה השלכת אבנים לעבר כוח צה"ל, אני מבקש להתנצל על ההודעה. טוב שהובהרו העובדות".

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה את האירוע: ״מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. חיילי צה״ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא יתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות״.