חמישה לוחצי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה בצומת אלמוג וצומת נביא מוסא מדרום ליריחו. שוטר ואזרח שהיו במקום, ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו. בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שוחח הערב (ראשון) עם המשק הקהילתי בתחנת מעלה אדומים, רס"מ קובי בכר, שהיה בין מי שניטרל את המחבל, ושיבח אותו על הפעולה.

מפכ"ל המשטרה אמר כי "אין ספק קובי שמנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול. עם חתירה למגע, זיהוי האירוע וסגירת המעגל עם ניטרול המחבל. ישר כוח על הפעולה המהירה שלך בשטח, זו התגובה שאנו מצפים מכל שוטר". רס"מ סיפר למפכ"ל כי "תוך כדי נסיעה ראיתי רכב נכנס בעוצמה בתחנת האוטובוס. מיד הבנתי שיש פה אירוע. הסתובבתי מיד לאחור, ראיתי את המחבל מתעסק עם תיק, בודדתי זירה יחד עם אזרח שהיה איתי ניטרלנו אותו".

מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי בזירת הפיגוע בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי בזירת הפיגוע בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, מפקד תחנת מעלה אדומים, סנ"צ יפתח אורי, סיפר למפכ"ל: "סיימנו בדיוק אימון יצאתי לדרך. תוך כדי נסיעה אנ ירואה חיילים יושבים על הכביש. הבנתי מדי שמשהו קרה כאן. הסתובבתי ואז כששמעתי ברשת הקשר שיש אירוע של ניטרול מחבל בקרבת מקום, הבנתי מיד שזה אירוע מתגלגל וזה אותו המחבל שקובי ניטרל".

לאחר מכן, ציין מפכ"ל המשטרה כי "שוטרי משטרת ישראל פרוסים ברחבי הארץ, ופעם אחר פעם מסכלים פיגועים ומנטרלים מחבלים תוך כדי התרחשות הפיגוע. משטרת ישראל, יחד עם יתר כוחות הביטחון, עושים כל מאמץ כדי לעצור את כוונת גורמי הטרור לבצע עוד פיגועים כדוגמת שני הפיגועים האחרונים".

זירת הפיגוע בבקעת הירדן  (צילום: ללא קרדיט)
זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: ללא קרדיט)

כאמור,  מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל האיץ ופגע בחיילים בתחנת אוטובוס סמוך לנבי מוסא, המשיך בנסיעה ואז האיץ בשנית לעבר כוחות צה"ל ששהו בסמוך לצומת אלמוג. הדרג המדיני אישר כי סגר כללי יוטל על אזור יהודה ושומרון וכמו כן ייסגרו המעברים ברצועת עזה ביום הבחירות, זאת בהתאם להערכת מצב ובהמלצת מערכת הביטחון.

‏הסגר יחל מיום שלישי, 01.11.2022 בשעה 00:01. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שלישי, 01.11.2022 בשעה 23:59, בכפוף להערכת המצב. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.