המתיחות הביטחונית: טל לב רם, הפרשן הצבאי של מעריב, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על גל הטרור בחודשים האחרונים, כאשר הפיגוע האחרון התרחש לפני פחות מיממה. בראשית דבריו ב-103FM, הוא ציין כי "כוחות רבים מאוד נמצאים בשטח, ומספר ההתרעות גבוה מאוד בחודשים האחרונים".

"מנעת פיגוע הרבה יותר גדול": המפכ"ל שיבח את השוטר שניטרל את המחבל בבקעה
"ראיתי חיילות רצות והבנתי שזה פיגוע": י' שניטרל את המחבל בעדות דרמטית
הרכב מאיץ ומתנגש בתחנת האוטובוס: תיעוד פיגוע הדריסה בבקעה

"בתקופה האחרונה, אנחנו רואים זליגה של טרור מצפון השומרון וזו נקודה מטרידה. יכול להיות שזה נקודתי ויכול להיות שלא, אבל זו בהחלט מגמה שהולכת ומתרחבת", הוסיף, "חברון זו סוגיה מטרידה מאוד, כי הכל קרוב וצפוף שם". לדבריו, זו הסיבה שמיד לאחר הפיגוע בחברון נרשם תגבור משמעותי של כוחות מג"ב בעיר. "אתה מסתכל על תמונה שלמה, אירוע שנמשך תשעה חודשים, וכל הזירה הפלסטינית מעסיקה מאוד את מערכת הביטחון. ישנה הבנה שכל אירוע עם נפגעים יכול להשפיע על סדר היום של הבחירות, אמר.

לב רם המשיך והדגיש כי "הזירה הפלסטינית נמצאת בדרך כלל בקמפיין הבחירות של המפלגות, וגם בסדר היום, אבל בדרך כלל מדובר ברצועת עזה". המגישים שאלו האם ניתן להבין מה מבעיר כיום את השטח, והוא השיב: "אני חושב שישנם שני דברים משמעותיים - התעוררות לאומית של צעירים, שרואים את הנרטיב ואת החיים בצורה אחרת מאשר הילדים, וגם את תחילת ההתפרקות של הרשות הפלסטינית. אנחנו רואים התרופפות, ומה שבטוח - ההיבט הכלכלי לא נותן פה את התשובה המלאה", אמר.

"מספר הנרצחים הגבוה יכול עוד לעלות, בשל השימוש של המחבלים בנשק קטלני, ולאו דווקא בגלל מספר הפיגועים. היו תקופות בהן התרחשו הרבה יותר פיגועים, והפעם ראינו את זה מתחיל", הוסיף הפרשן, "עם הרבה יותר פיגועים, הפעם ראינו את זה מתחיל, כל האירוע הזה נדלק עם פיגועי בודדים ועם נשק שמגיע מהחמאס וארגונים אחרים, אבל גם מכך שכל הגרות פרוצות". לדבריו, יש לנו נטייה למתג דברים כדי לנסות ולהסביר תופעות, אבל לפעמים יש תופעות שלא בהכרח מתפרצות עכשיו, והסיבה הכלכלית היא בטח לא הסיבה לכך".

הוא הוסיף: "אני ער לכך שהסוגיה הזו היא חלק מוויכוח פוליטי ושיש הרבה מאוד ציניות מצד כזה או אחר, או טענות שכל פיגוע זה בגלל מדיניות של ממשלה. טרור היה וטרור יהיה". המגישים תהו האם המשמעות היא שאחד הנושאים הראשונים שיעלו על הפרק אצל הממשלה החדשה - יהיה מיגור הטרור, והפרשן השיב: "אני לא חושב שחומת מגן 2 זה העניין. מדינת ישראל ומערכת הביטחון רוצות להתעסק עם הסוגיה האיראנית, עם ההתעצמות של חיזבאללה ועם 20 אלף נושאים אחרים. בסופו של דבר, הדבר הראשון שידפוק על הדלת, מבחינה ביטחונית לפחות, זו הזירה הפלסטינית לפני כל דבר אחר. אלה החיים, זה מה שקורה, זה מה שהיה לפני הבחירות וזה מה שיהיה אחרי הבחירות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm