בקרוב יחזור גוש השינוי אל ספסלי האופוזיציה, ובמקומו יתייצב גוש נתניהו בעמדות המפתח החשובות ביותר במדינה, לרבות הזירה הביטחונית רוויית חוסר השקט, יחסי ישראל-איראן והמתיחות ברצועת עזה וביהודה ושומרון. אלוף במיל' ישראל זיו, ראש אגף מבצעים במטכ"ל לשעבר, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים.

"קודם כל צריך להתחיל מזה שהנושא הזה חייב להיות בהחלט בסדר עדיפות מאוד גבוה", הבהיר זיו בפתח השיחה. "יש הרבה דברים שראש הממשלה צריך להיכנס ולטפל בהם, אבל הנושא האיראני חייב להיות חלק נכבד מהאג'נדה הזו. בעודנו עסוקים בהרבה דברים אחרים האיראנים ממשיכים. הם קלטו צנטריפוגות חדשות והם מאוד מתקדמים עם נושא ההעשרה. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בשנה וחצי הקרובה מתעוררים למצב כמו ניסוי גרעיני או פרסום על ניסוי גרעיני, ואז כבר פני המציאות פה ישתנו לחלוטין".

לדבריו, "זה סיפור באמת לא פשוט, אתגר דיי מורכב, ומצד שני יש פה בהתפתחויות שקרו לאחרונה הזדמנות דיי גדולה. הנושא הראשון שהוא צריך לטפל בו זה הנושא האמריקאי - אנחנו חייבים להיות מחוברים או להפחית את כמות הפערים בנינו לבין האמריקאים בנושא הזה, או לפחות להגיע לאיזשהו סדר יום מול האמריקאים. פה נוצרה הזדמנות בעצם כך שהאיראנים פעם אחת עשו טעות מבחינתם, מכרו את הנשק לרוסיה. זה דבר שהכעיס מאוד ופגע באינטרסים האמריקאים והאירופאים".

עוד הסביר זיו, כי "הדבר השני זה הסיפור של מחאת החיג'אב, כמה שהדבר הזה בעניינו אפילו פחות מערכו ביחס לכמות הטרור והעשייה הטרוריסטית האיראנית, בעיניי האמריקאים, בעיקר הציבור הדמוקרטי, הסיפור הזה גדול. לכן יש פה הזדמנות לשנות את המדיניות האמריקאית, או בכך שהם לא ירצו לחזור אחרי הבחירות אמצע להסכם הגרעין או לפחות ישפרו אותו במידה דרמטית ויגבירו את המחויבות כלפי ישראל. דבר שלפחות קריטי מבחינתנו היה ונגיע להחלטה על תקיפה יום אחד".

זיו הדגיש כי "הדבר שחייב זה ארגון הקואליציה האזורי. היה פה תהליך מאוד משמעותי של ארגון קואליציה אזורית אנטי איראנית, קרה פה משהו בשנה האחרונה, בעיקר כתוצאה מהאכזבה של המדינות הערביות מהתמיכה האמריקאית בנושא הזה. הם בעצם הפכו למעין מדיניות שהולכת וזורמת מצד אחד עם האיראנים ומצד שני החשש מאוד גדול שם. ישראל פקטור מאוד משמעותי בעניין הזה, גם בהיבט של היכולת לצרף אותה או שהיא תעמוד בראש הקואליציה הזו. מצד שני גם היכולת שלנו להביא מחויבות מחודשת אמריקאית ולהחזיר את האמון של הקואליציה הערבית באזור".

"אם ישראל לא תציב איום צבאי ממשי שם דבר לא יקרה", ציין משעל, וזיו אישר את אמירתו: "אמת. הדבר השלישי שהוא לא שלישי בחשיבותו אבל אני מציין אותו זהמה שאתה אומר - האופציה הצבאית שצריכה להפוך מאופציה לדבר מאוד מוחשי ביכולת שלנו לבצע שם תקיפה. זה לא דבר פשוט, גם בנושא הזה היו הרבה מאוד דיונים. זה מחייב תקציב, עיסוק בהכנת התוכניות, היכולות, זה נושא שהוא באחריותו של ראש ממשלה. אנחנו כבר עשינו טעות שבין 2015 ל־2019 הזנחנו את הנושא הזה, הפסדנו שנים מאוד אקוטיות".

לסיום, הכריז זיו כי "הנושא הזה חייב להיות בעדיפות מאוד גבוהה כי אחרת ביום פקודה או ביום שבו נבין שאף אחד לא יפתור את זה ואין לנו ברירה לא נהיה מוכנים, תהיה פה תקלה חמורה מאוד. נתניהו חייב לשים בסדר היום שלו ובסדר התקציבי שלנו את כל המשאבים הנדרשים לתקיפה באיראן".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM