במבצע מעצרים משותף של כוחות הביטחון, חוסל לפני יומיים המחבל פארוק סלאמה, המשויך לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. לאחר מכן, נחשף כי הוא היה מעורב באירוע בו נהרג לוחם הימ"מ, רב-נגד נעם רז ז"ל, חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור ״גוב האריות״ ובשיתוף פעולה עם פעילי התשתית במטרה להוציא לפועל פיגועים משמעותיים. 

כעת, נחשף תיעוד דרמטי של החיסול ע"י כוחות הביטחון. במהלך הפעילות שבוצעה בעקבות מידע מודיני של שב"כ, פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. הוא נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו אחריו במרדף, במהלכו שלף אקדח לעברם. הלוחמים הגיבו בירי והוא נוטרל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם.

תיעוד חיסול המחבל בג'נין

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שוחח עם מפקד יחידת המסתערבים ושיבח את פעילות הכוחות: "באור יום, ובמרחב סואן פעלתם בנחישות ובגבורה יוצאת דופן. תחת סכנה ואיום ממשי לכוחותינו הצלחתם לסכל את המבוקש שעסק בפעילות טרור משמעותית ואף היה מעורב באירוע בו נפל לוחם הימ"מ רנ"ג נעם רז ז"ל. נמשיך לרדוף ולפגוע בכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון".

משפחתו של נועם רז מסרה: "המשפחה מלאת הערכה ותודה לאל ולכוחות הביטחון שפועלים ללא לאות במקצועיות, נחישות ונאמנות. כשעדכן אותנו היום ראש השב"כ על סגירת המעגל, התרגשנו לגלות שבדיוק היום חלפה חצי שנה מאז הפעם האחרונה שראינו את נעם, ביום הולדתו. ומאז לא שב".

רס''ב נעם רז ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
רס''ב נעם רז ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, רז ז"ל נהרג במהלך קרב עם מחבלים חמושים בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבאזור ג'נין. במהלך קרב היריות של לוחמי הימ"מ עם המחבלים החמושים, נפצע רס"ב רז ז"ל באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. רס"ב רז ז"ל, תושב היישוב קידה, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף.