החמאס עצר היום (ראשון) שני תושבי עזה בגין מעורבותם בירי רקטות משטח הרצועה לעבר ישראל ביום חמישי האחרון, כך דיווח העיתון הבריטי האינדפנדנט היוצא לאור בערבית מפי בכיר בארגון הטרור.

על פי הדיווח, מעצרם התבצע רק לאחר שהתברר כי הם קשורים ישירות לירי לעבר ישראל. עוד אמר המקור כי "לחמאס אין קשר לשיגור הרקטות, אלו סיפקו לכיבוש תירוץ להמשיך את תוקפנותו על הרצועה". המקור ציין כי השניים שנעצרו תושבי בית חאנון שבצפון הרצועה, וכי "הרקטות ששוגרו לא הכילו ראש נפץ ולפיכך לא היו גורמות לנזקים לו היו נוחתות ביישובי העוטף".

כזכור, ביום חמישי האחרון  רקטה אחת שוגרה מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה ויורטה על ידי כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים בגוף או נזק, אך שרידי רקטה אותרו בחצר בית בשדרות. במקביל, זוהו שלושה שיגורים נוספים מעזה שנחתו בשטח הרצועה.  בתגובה, תקף צה"ל אתר צבאי תת-קרקעי במרכז רצועת עזה המשמש מתחם פיתוח וייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-4.11. דובר צה"ל

מדובר באזעקות הראשונות שנשמעו בעוטף לראשונה לאחר תום מבצע "עלות השחר" שהסתיים  ב-7 באוגוסט, אז נשמעו אזעקות במועצה אזורית אשכול ושער הנגב. על פי ההערכות, הירי מעזה בוצע כתגובה לחיסולו של פארוק סלאמה, מחבל המשויך לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, בג'נין.