ניצב (דימ') עו"ד יעקב בורובסקי, לשעבר מפקד מחוז צפון במשטרה, שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ ב-104.5FM, על מנת להתייחס לשינויים במערכת אכיפת החוק, ביניהם גם המשטרה, שהוצעו על ידי פוליטיקאים שונים במערכת. במהלך דבריו פירט בורובסקי את השינויים שהוא היה רוצה לראות וטען כי מח"ש צריכה לעבור מידי הפרקליטות אל תוך המשרד לביטחון פנים.

הניצב בדימוס אמר כי "קודם כל חקיקה זה תמיד מבורך. למשל חוק שכל אדם אוחז בנשק בלתי חוקי, ייקנס ב- 300 אלף שקלים פעם ראשונה או 600 אלף שקלים פעם שנייה ושנת מאסר בפועל. זה מבורך וראוי. שנית, כל עבריין שיש עליו מידע שעומדים לפגוע בו או לחסל אותו, צריך בצו שופט לעצור אותו או להגביל את תנועתו כדי להגן עליך ועלי. הוא פצצה מהלכת מתקתקת. קח את בני שלמה שנכנס לתחנת דלק. אם בנקודת הזמן הזו, 150 אלף איש יהיו מוגבלי תנועה באזיקים אלקטרונים, חלק גדול מהחיסולים יתבטל, פשוט לא קיים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד הוא הוסיף כי צריך לתת ביטחון לשוטרים: "קח את המחלקה לחקירות שוטרים תעביר אותה למשרד לבטחון פנים, מישהו פעם נבהל והעביר אותה לפרקליטות וזה דבר שמייצר עבירות פליליות על שמאל ועל ימין לשוטרים. יש היום במחלקה לחקירות שוטרים תקנים ל-180 שוטרים. תכפיל ב-12 תגיע למספרים מטורפים. המשרד הוא זה שחוקר אבל רק בעבירות שאינן קשורות לתפקיד. אם חלילה שוטר גונב, אונס, פושע, עושה דברים אחרים, כל מה שקשור לאגב התפקיד שלו זה בדין המשמעתי. זה מה שקורה היום בצבא. אם אתה עושה את הפעולה הזו, אתה נותן ביטחון לשוטר. למשל מקרה ההריגה של סלומון טקה בידי קצין משטרה בקרית חיים, הירי היה זה מחוץ לתפקיד. הוא היה שם עם משפחתו והכניס את עצמו לתפקיד. אם זה היה בתוך התפקיד וטועה, אנחנו שלחנו אותו ועושים את הדין המשמעתי". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריו, כל חוקר במשטרה צריך להיות עורך דין בהכשרתו: "בחמש השנים הקרובות, כל חוקר יהיה עורך דין. וקח את השכר של משטרת ישראל ותחזיר אותו למעמד של פנסיה תקציבית. אנחנו דור של פנסיה תקציבית, האוצר שינה את זה לפנסיה מצטברת. שוטר שעובד היום בפנסיה מצטברת ואין לו את הביטחון הכלכלי, רואה את האחרים עובדים בתנאים יותר נוחים, בלי שום אופק בלי תנאים מועדפים והשוטר הזה עוזב וזה הפער הגדול שנוצר. שלושת הנושאים הראשונים לא עולים שקל אחד, פשוטים ולא מורכבים". 

על פירוק 433: "זה הבל הבלים לחשוב שבשינויים ארגוניים אם אני מפרק את להב 433. עושה משמר לאומי, מכניס משמר הגבול, אפשר לפתור את בעיות האמת. תחזק את המשטרה, תכפיל אותה, תביא את כוח האדם שאתה מדבר עליו אבל במסגרת המשטרה. מה זה משמר לאומי? מה אנחנו רוצים פה חיילים?.

"מי שיעשה רק חיילים ורק משמר לאומי ועוד כותב ששוטרים לא יודעים לעשות את העבודה, פשוט חוטא לתפקיד משטרת ישראל. המשטרה צריכה לקבל את הכלים, היא צריכה לקבל את המשימות ואת ההכשרה. תראה מה קרה עם הימ"מ", סיכם.