במשפחתו של שלום סופר, שנפטר מפצעיו הבוקר (שלישי) שבועיים לאחר שנדקר על ידי מחבל, מתקשים לעכל את הבשורה המרה שנחתה עליהם. בנו של שלום, ליאב סופר, סיפר ל"מעריב" על תחושותיו הקשות, והביא טענות כלפי בית החולים שיבא, שם אושפז אביו לאחר הדקירה, על כך ששחררו אותו, לדבריו, מוקדם מדי.

"האופנועים של מד"א הגיעו תוך שש דקות אבל לא יכלו להועיל הרבה, וצוות נט"ן הגיע רק אחרי 30 דקות, וזה היה כנראה מאוחר מדי. הוא אמר לנו 'אתם מאבדים אותי, תפנו אותי לבית חולים'. כשהוא אמר שיקחו אותו לבית חולים הבנתי שאבא במצב קשה, אבא שלי האיש הכי חזק בעולם, האמנתי שהוא ישרוד את הפציעה ויחזור לאיתנו, אבל זה כנראה היה גדול ממנו. כשפינו אותו לבית החולים שטפנו את החדר משלולית הדם וניקיתי לו את הדם מהנעליים, האמנתי שהוא יחזור ויוכל לנעול אותן מחדש ושזה יהיה נקי כמו שאהב. פתאום נחתה עלינו המכה הזאת", סיפר ליאב סופר.

"למרות הכל אנחנו לא נישבר, ככה אבא היה רוצה. הוא חינך אותנו לאהבת הארץ, שלום אמיתי ואחדות ויישוב השומרון, לכן גם פתח שם את הסופר שלו. הוא האמין בנתינה אינסופית, אהב לשמח את כולם. אני היום קצין בצה"ל וזה בזכותו. כואב לי שהוא לא יוכל להוביל אותי לחופה ושהילדים שיהיו לא יזכו להכיר את סבא. אני לא יודע איך לתאר לכם עוד את האדם הענק, הגדול והאהוב הזה. אני יודע, כמי שלא זכה להכיר את סבא שלו, כמה זה חסר ואני רק יכול להצר על כך בשביל ילדיי העתידיים".

הוא מספר שאביו עצר את הרכב כדי לקנות מצרך כלשהו ושם התנפל עליו "בן בליעל, דקר אותו בגב ובבטן וגרם לחתכים עמוקים. אבא דיצם אבל הצליח לפנות עצמו משם, הוא התקשר לביטחון בשומרון, הוא התקשר גם לאחי ודיווח לו על חומרת הפציעה. עוד קודם הוא נאבק במחבל והצליח לקחת ממנו את הסכין. הוא פתח בנסיעה משם והזעיק את הכוחות, פונה לבי"ח שיבא ואני לא מבין איך פחות מ-72 שעות לאחר מכן הוחלט לשחרר אותו. ילד שנופל מקורקינט ומקבל מכה נשאר יותר זמן מזה ואותו שחררו. ניסינו לשנות את דעתם של הרופאים אבל נאלצנו להשלים איתה. הוא הגיע הביתה. בשבת הלכתי איתו לבית הכנסת כי זה היה חשוב לו, אתמול עוד אכלנו ארוחת ערב ולאחריה עלה לחדרו וכשהלך לישון בירכתי אותו בלילה טוב. דקות לאחר מכן הוא צרח לעזרה. ראיתי שלולית דם ענקית בחדרו, הזמנו את מד"א וזה היה הסוף".

ההערכה היא שצלקות הדקירה נפתחו כאשר סופר נכנס לשירותים, והוא איבד דם. מועד הלוויתו של סופר טרם נקבע.