פרשת התיק השקוף: דובר צה"ל עדכן היום (שלישי) כי צה"ל הקים ועדה לבחינת פרשיית "הקצין מאמ"ן", במסגרתה מצא את מותו קצין המודיעין ת' בכלא הצבאי בו היה עצור בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות. בנוסף, תבחן הוועדה את מעמדו של ת׳ כחייל בעת פטירתו במתקן הכליאה הצבאי. האלוף במיל׳ ניצן אלון מונה לעמוד בראש הוועדה, אשר תציג את מסקנותיה לרמטכ"ל בתוך כחודש ימים.

הוריו של ת', מסרו: "הפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר ירושלמי, הדגישה בפנינו הבוקר כי חרף כל הניסיונות של גורמי החקירה, לא ניתן לומר מהי סיבת המוות של בננו ומה גרם לכך. כל ספקולציה והערכה חסרת בסיס, הגם שיוצאת מתוך צה"ל, רק מגבירה את הכאב העמוק שבו שרויה משפחתנו. אנו מברכים על הקמת הועדה, אם כי באיחור ניכר, שתבחן את הנצחתו של בננו לצד בדק בית ללא משוא פנים, יסודי, עמוק ורציני באשר להתנהלות היחידה".

דו"ח משטרתי טוען: "מותו של הקצין מאמ"ן לא נגרם ממעשה מכוון"
"לא נשכח ולא נסלח": אביו של קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי באזכרה לבנו

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מינה את האלוף במילואים ניצן אלון לעמוד בראש ועדה לבחינת האירוע בגישה מערכתית ובראייה כוללת, תוך התבססות על עבודת הוועדות הקודמות שהוקמו (תא"ל מיל' שער ותא"ל מיל' לוריא), בדבר מותו של קא"ב (קצין אקדמאי בכיר) ת', אשר שירת באגף המודיעין. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם ראש אכ״א, ראש אמ״ן והפצ״רית.

לאחר מעצרו של ת׳ בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות, מינה ר' אמ"ן ועדה בראשות תא״ל (מיל׳) נעם שער, לבחינת היבטים הנוגעים למיון מועמדים והיבטים נוספים הנוגעים לשירותו הצבאי עד למעצרו ובהם מנגנוני הבקרה ביחידה בה שירת הקצין, במטרה להפיק לקחים ולמנוע חזרה של מקרים דומים. 

בנוסף, לאחר מותו של ת׳, מינה ר' אכ"א ועדה בראשות תא״ל (מיל׳) מיקי לוריא, לבחינה מערכתית ורחבה של מערך הכליאה בצה״ל, בדגש על כלואים בעלי מאפיינים ייחודיים. 

הוועדה תבחן כאמור את האירוע בגישה מערכתית ובראיה פיקודית כוללת, תוך בחינת אופן הטמעתם ויישומם של לקחי האירוע ותציג מסקנות מערכתיות ולקחים פיקודיים נוספים ככל שיהיו. הוועדה לא תעסוק בנסיבות מותו של הקצין, אשר נחקרות במסגרת חקירה פלילית של היחידה לחקירות פנים של צה"ל.  החקירה מצויה בשלבי סיום, ותסוכם על-ידי הפרקליטות הצבאית בתקופה הקרובה.

משפחתו של ת׳ עודכנה בדבר הקמת הוועדה. צה״ל משתתף בצער המשפחה.