אירוע חמור בבסיס צפון: כמות גדולה של נשק ותחמושת צבאית נגנבה הלילה (שבת) מבסיס צה"ל "צנובר" שברמת הגולן.  כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב עורכים סריקות במרחב כדי לאתר את התחמושת שנגנבה.

מספירת מלאי בבונקרים שנערכה הלילה במחנה, עלה כי ישנו חוסר של כ-70 אלף כדורים בקוטר 5.56 ושל כ-70 רימוני מטול נפיץ. האירוע נחקר על ידי מצ"ח ומשטרת ישראל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. במקביל, מידע בנושא הועבר למשטרת ישראל ולשב"כ, ומצ"ח פתחה בחקירה.

מדובר צה"ל נמסר: "תחמושת צבאית נגנבה מבסיס צה"ל בצפון הארץ. נסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

גורם צבאי אמר לוואלה! כי במערכת הביטחון מעריכים כי קיימות כנופיות מאזור הצפון שמתמחות בגניבות תחמושת ואמצעי לחימה מבסיס צה"ל ובסחר שלהם. הגורם הצבאי סירב להתייחס לפרטי החקירה על הגניבה הבוקר, אולם גורם צבאי אחר טען כי מדובר בגניבה "גדולה מאוד באופן חריג".

"אדם אחד לא גונב כמות כל כך גדולה של תחמושת מבסיס אחד", הוא אמר, והוסיף שמדובר במספר רב של גורמים, שמבצעים איסוף מודיעין לאורך זמן באמצעות תצפיות, ואולי גם בסיוע גורמים מבפנים, לומדים בצורה יסודית איך החיילים בבסיס מתנהגים, מה רמת השמירה, אם בכלל היא קיימת, ולאחר מכן פורצים.