אירוע חמור התרחש אתמול ברמת הגולן, כאשר כמות גדולה של נשק ותחמושת צבאית נגנבה מבסיס צה"ל "צנובר". כ-70 אלף כדורים בקוטר 5.56 וכ-70 רימוני מטול נפיץ נגנבו, ואלוף פיקוד צפון הורה על פתיחת חקירת לנסיבות המקרה. 

גניבת התחמושת מבסיס צה"ל: הוארך מעצרם של ששת החשודים

סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל') עוזי דיין, שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5FM, והתייחס למקרה: "בוקר לא כל כך טוב ושבוע שהתחיל ברגל שמאל". הוא הבהיר כי מדובר בסדרה של אירועים חמורים מסוג זה. 

"זה עושה לנו משהו רע במיוחד. זה נשק ותחמושת שעוברים לכל מי שיש לו כסף. לארגוני הטרור יש כסף כי יש מי שמממן אותם. קוראים לזה פלילי, אבל בסוף הנשק מגיע גם ובעיקר ללאומני וטרוריסטי", ציין.

הוא הזהיר כי ההתנהלות הנוכחית עלולה להוביל פעם נוספת לפרעות, כפי שנראו במהלך מבצע "שומר חומות". עוד הוסיף: "מהניסיון שלי יש למצוא את מי שנושא באחריות. האיש העיקרי שצריך לתת תשובות הוא האיש שמפקד על הבסיס שבו זה קרה. בסופו של דבר זה עניין של אחריות אישית".

לסיום, סגן הרמטכ"ל לשעבר קרא להחמיר בענישה: "המערכת השיפוטית בפריפריה רחמנית מדי. יש טענות שהשופטים מפחדים ממפירי החוק. בדרום אני יודע שזה קיים. השופטים צריכים להיות ערים שכשמשהו הופך להיות מכת מדינה, יש להחמיר מאוד בעונשים".