מחדל גניבת הענק מצה"ל: כמות גדולה של נשק ותחמושת צבאית נגנבה בלילה בין שישי לשבת מבסיס צה"ל "צנובר" שברמת הגולן. כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב עורכים סריקות במרחב כדי לאתר את התחמושת שנגנבה. כ-70 אלף כדורים בקוטר 5.56 וכ-70 רימוני מטול נפיץ נגנבו, ואלוף פיקוד צפון הורה על פתיחת חקירת לנסיבות המקרה. המשטרה עצרה מספר צעירים תושבי טובא-זנגריה החשודים במעשה. אלוף במיל' יצחק בריק, לשעבר נציב קבילות החיילים, התראיין היום (ראשון) בערוץ 14 והתייחס למחדל הגניבה: "זאת הפקרות שאין כדוגמתה".

בסיס צה"ל ברמת הגולן נפרץ: לפחות 70 אלף קליעים ו-70 רימונים נגנבו
גניבת הענק מהבסיס בגולן: צה"ל הקים ועדת חקירה לבדיקת הכשלים

"הבסיסים הצבאיים במצב רעוע מאוד", הוא הסביר את הקלות שבמעשה הגניבה. "סביב בסיס של אוגדה, שיש בה מספר בונקרים, מדובר על סדר גודל של חמישה עד עשרה קילומטרים של גדר. בהרבה מאוד הבסיסים הגדר פרוצה, ובמקומות שאין פריצות, גוזרים את התיל ונכנסים. יש מספר בונקרים בתוך כל אוגדה, אי שומרים על כל הבונקרים, גנבים יכולים להכנס לבונקרים ולעשות מה שהם רוצים, יכולים לשהות שם שעות מבלי שאף אחד ידע שהם שם. יש ש.ג וג'יפ שמסתובב סביב הגדרות, וגם זה לא תמיד קורה, הם מחכים שהוא יעבור ויוצאים עם מסות של תחמושת. הם לא עושים את זה פעמים אחדות, זה קורה כמעט כל שבוע בלי שהציבור יודע".

"זאת הפקרות שאין כדוגמתה", טען אלוף במיל' בריק. מה שהציבור יודע זה קצה הקרחון - ברגע שגונבים מבונקר ללא שומר ואין ספירה, לא יודעים. וגם אם יודעים - לא מדווחים, כי תמיד מאשימים את הש.ג". בנוסף, הוא ציין: "יש כאן בריחה מאחריות של הדרג הצבאי והמדיני; נגנבות מאסות של תחמושת על בסיס שבועי מבסיסים פרוצים. יש כ-300-400 אלף כלי נשק שנאספו במשך שנים - הם ירוצו ברחובות וירו לכל עבר, לא רק בערים המעורבות"