המשטרה הצבאית החוקרת המעורבת בחקירת גניבת הנשקים מבסיס צה"ל בצפון עצרה מספר חיילים החשודים במעורבות בגניבה. על פי החשד אותם חיילים שיתפו פעולה עם החשודים שנעצרו על ידי חוקרי ימ"ר צפון של המשטרה. בצה"ל לא מוכנים להרחיב בנושא.

בכיר ביטחוני לשעבר מזהיר: ״הם ירוצו ברחובות ויירו לכל עבר״
סגן הרמטכ"ל לשעבר מתייחס לפריצה לבסיס צה"ל, ומזהיר: זה המקום אליו מגיע הנשק

כזכור, המשטרה עצרה אמש מספר צעירים תושבי טובא-זנגריה בשנות ה-20 ו ה-30 לחייהם, בחשד שביצעו את גניבת הענק מבסיס צנובר של צה"ל ברמת הגולן. הבוקר (ראשון) הוארך מעצרם של שישה חשודים עד ליום שלישי הקרוב.

בצה"ל מעריכים כי מדובר בהתפרצות וגניבה כשהגנבים מסתייעים במידע ושיתוף פעולה לכאורה של גורמי פנים, היינו חיילים המשרתים באותו בסיס. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הנחה על הקמת ועדת מומחים שתחקור את נסיבות הפירצה בבסיס צה"ל ברמת הגולן. בראשות הוועדה יעמוד ממפקד חטיבה 4, אלוף-משנה מיקי שרביט. הוועדה תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע גניבת התחמושת ממחנה צנובר, וממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.

חקירת הגניבה מבסיס צה''ל (צילום: דוברות המשטרה)
חקירת הגניבה מבסיס צה''ל (צילום: דוברות המשטרה)

מחקירה ראשונית שהחלה בעקבות בדיקה שנערכה עלה כי בספירת מלאי שבוצעה בליל שבת נמצא כי 70 אלף כדורים מסוג 5.56 נעלמו ולא נמצאו בבונקרים המקום שבו היו אמורים להימצא כמו גם 70 רימוני מטול נפיץ. בצה"ל הטילו איפול על החקירה וממצאיה, אולם מדובר צה"ל נמסר: "תחמושת צבאית נגנבה מבסיס צה"ל בצפון הארץ. נסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".