חייל צה"ל ירה הבוקר (שני) למוות באזרח שהתקרב אליו באורח חשוד שהתפרש כניסיון פיגוע. החייל נחקר על ידי צוות חקירה מיוחד, בו שולבו מצ״ח ומשטרת ישראל, מסר את גרסתו לאירוע ושוחרר בתום החקירה ליחידתו לאחר שהחוקרים נתנו אמון בגרסה שסיפר.

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן יוסי אלבז, המייצגים את החייל מטעם הסניגוריה הצבאית הראשית, מסרו כי "החייל פעל כנדרש וכמתבקש בנסיבות המיוחדות של הסיטואציה אליה נקלע". 

לדברי החייל, הוא שהה בסמיכות למקום האירוע, שהתפרש כנסיון פיגוע, הוזעק לזירה על ידי אזרח מבוהל שקרא לו וציין: "פיגוע, יש לו סכין ביד, פיגוע". החייל שהבחין במנוח, הלבוש בגלבייה שחורה לראשו וסכין גדולה בידו, ניסה לדבריו לדובב את הבחור במשך כשתי דקות. "ביקשתי ממנו שיוריד את הסכין אבל הוא לא הגיב. הוא הביט בי בעיניים עם עיניים פקוחות וזועמות ממש".

הוא הוסיף: "בזמן הזה, צעירה דפקה על דלת אוטובוס שעצר בתחנה והנהג פתח עבורה את הדלת וסייע לה להיחלץ. המשכתי לבקש ממנו להוריד את הסכין אבל אז הוא הפנה לי עורף ופנה לעבר אזרח אחר, תוך שהוא מנסה לפגוע בו. בשלב הזה לא היתה לי ברירה וביצעתי ירי".

זירת האירוע ברעננה (דוברות המשטרה)

השכנים בבניין בו התגורר המנוח קיבלו בהלם חלקי את הבשורה. "הוא היה שקט, לא כזה מזיק, אבל ראו שמשהו אצלו לא כשורה. בהתחלה התגורר עם בחורה ולפני כמה זמן היא עזבה. נראה שהוא חזר בתשובה והתחיל להסתובב עם כיפה וציציות" סיפרו שכנים. שכנה אחרת ציינה כי "אני רגילה לראות אותו לעיתים, אבל הבוקר ראינו שהרכב שלו לא בחנייה ואז נודע לנו בהמשך שהוא היה מעורב באירוע חריג. זה עצוב, אבל לא מפתיע כל כך נוכח ההתנהגות שלו".

כתוצאה מהירי נהרג האדם. גבר נוסף כבן 50 נפצע באורח קל, ופונה למרכז הרפואי מאיר להמשך קבלת טיפול רפואי. המשטרה הגדירה את המנוח, תושב פרדס-חנה, כ"נדרש אבחון מקצועי". הסתבר כי המנוח פרסם ברשתות החברתיות כי הוא מטפל הוליסטי שמומחה בשיטות ריפוי. בעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפה אולם בית המשפט הורה לשלוח אותו להסתכלות לאחר שנמצא כי אינו כשיר לעמוד לדין.