שלושה בני אדם נרצחו, ושלושה נוספים נפצעו באורח אנוש וקשה בפיגוע משולב שאירע באזור התעשייה באריאל. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל פשטו על בית סבו של המחבל בכפר חארס. בתוך כך, דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, התייחס היום (שלישי) לפיגוע הרצחני בכאן רשת ב', וכן לפעילות כוחות הביטחון בעקבות האירוע.

בפתח דבריו, אמר דובר צה"ל כי "המחבל בן 18, מכפר סמוך, עבד זמן רב באזור התעשייה של אריאל. היה לו היתר עבודה ביהודה ושומרון בלבד, ללא היתר לעבוד בעורף. מדובר במפגע בודד שעבר בידוק, אך התוצאה חמורה. האירוע היה צריך להסתיים אחרת, מחבל אחד במסע הרג שרוצח שלושה אזרחים ופוצע אחרים, תוצאה חמורה".

לאחר מכן, נשאל דובר צה"ל, האם כוחות הביטחון מחפשים אחר סייענים. לדבריו, "זה נכון. כוחות צה"ל פועלים בכפר ממנו יצא, וגם במקומות אחרים במסגרת מבצע 'שובר גלים'. אנו מנסים להבין מי עזר לו, אין הגיע לאזור, וגם נתחקר ונלמד איך היה אפשר לסיים את האירוע הזה אחרת. מאבטח אזרחי ירה באוויר, ולוחם שריון שהיה בחופשה הצליח להרוג את המחבל".

זירת פיגוע הדקירה באזור התעשייה באריאל (צילום: TPS)
זירת פיגוע הדקירה באזור התעשייה באריאל (צילום: TPS)

בהמשך, התייחס לדיווח כי מאבטח שהיה בעמדת בידוק באריאל ירה באוויר ולא לכיוונו של המחבל. תת-אלוף כוכב אמר כי "מתחקיר ראשוני של מפקד האוגדה, קבע שהאירוע היה צריך להסתיים אחרת, מיד לאחר תחילתו. נבדוק את הדברים של המאבטח, וגם את הדרך שבה כוחות ההצלה והביטחון פעלו עד להריגתו של המחבל. מהצד השני, אני לא רוצה להקדים את המאוחר, יש לנו שיתוף פעולה עם המאבטחים האזרחיים, נלמד את הפרטים".

דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל יצא בתחילת השנה למבצע 'שובר גלים' בגלל הפיגועים בעורף וגל הטרור. במסגרת המבצע הייתה כוונה ואנחנו פועלים בסיכול הטרור, להעביר יותר תחושת ביטחון ולסכל טרור, במבצע יש גלים עולים ויורדים. השבועות האחרונים היו יותר שקטים עם ירידה במספר הפיגועים, וכך הלאה, אבל הפיגוע הזה הוא בהחלט חמור. צריך לראות איך ממשיכים, עם יותר מודיעין, יותר כוחות, למרות שיש שיתוף פעולה עם השב"כ ומשטרת ישראל, אבל התוצאה חמורה".