מספר שעות לאחר הפיגוע הקשה היום (שלישי) סמוך לאריאל, בו נרצחו שלושה אנשים, החיילים שנטרלו את המחבל חושפים פרטים חדשים על הפיגוע המתמשך והקטלני בו נרצחו שלושה ונפצעו נוספים. 

עלה לארץ לפני 5 שנים בלבד: מיכאל לדיגין הוא הנרצח השני בפיגוע באריאל
בנותיו של תמיר אביחי שנרצח בפיגוע באריאל: "היה מלא בשמחת חיים"  

בתוך כך, בית החולים בילינסון עדכן על מצב שלושת הפצועים מהפיגוע. פצוע בשנות ה-40 לחייו במצב קשה אך יציב, נמצא בניתוח חזה. פצוע בשנות ה-30 לחייו, במצב קשה אך יצי  סיים את הניתוח חזה והועבר לטיפול נמרץ כללי. גבר נוסף בשנות ה-30 לחייו נמצא במצב בינוני עד קשה ונמצא בהשגחה.

חובשת מד"א אודליה שחף שנקלעה לזירה, שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, ותיארה את שהתרחש: "ראיתי זירה של תאונת דרכים על כביש 5, ירדתי לסייע לפצוע שראיתי לצד הכביש. לא הייתי עם ציוד רפואי".

"ראיתי פצוע במצב אנוש כתוצאה מהתאונה, לא הבנו בהתחלה שמדובר בפיגוע, ניסינו להבין מה קרה ולהתחיל לטפל בו. פתאום רץ לעברנו אדם עם סכין ואנחנו מבינים שמדובר בפיגוע, אנשים צעקו 'מחבל, מחבל', רצתי להסתתר. אמרו שהוא ברח והגיע לעברי בן אדם עם קרע בבית החזה 'אמר לי 'דקרו אותי', הושבתי אותו לצד הכביש ועצרתי לו את הדימום עם הידיים שלי", הוסיפה.

היא תיארה את הטיפול בפצוע: "לחצתי עם הידיים שלי וכשראיתי שזה לא מספיק הורדתי את הסוודר והשתמשתי בסוודר שלי כדי ללחות, לשמור עליו בהכרה, לדבר איתו כל הזמן. אחרי כמה רגעים פתאום הגיע לעברנו רכב, הרכב של המחבל, הוא פשוט פירסס וחזר חזרה לכיוונו, פגע בעוד כמה רכבים, ואז הוא בעצם נוטרל".

רב"ט ה', לוחם בגדוד 51, אשר לקח חלק בניסיון לנטרול המחבל מסר: "הבוקר במהלך פעילות שגרתית קיבלנו דיווח על פיגוע דקירה במרחב אריה. קפצנו לאירוע וברגע שזיהיתי את המחבל חתרתי למגע וביצעתי לעברו ירי עד להסרת האיום ונטרול המחבל". 

רב"ט ה', לוחם בגדוד 51. באדיבות דובר צה"ל

חייל נוסף, טור׳ י׳, לוחם בהכשרת שריון שנכח בזירת האירוע וירה לעבר המחבל לנטרולו, התייחס גם הוא לאירוע: "הבוקר כשנסעתי בכביש 5, הבחנתי באירוע חריג על הכביש, כשהבנתי שזה פיגוע יצאתי מהרכב, זיהיתי את המחבל ויריתי לעברו עד לנטרולו המלא". החייל, היה בדרכו לאזכרה של שלום סופר ז״ל שנרצח בפיגוע הדקירה שאירע בכפר פונדוק בחודש שעבר, סופר ז״ל היה הבוס של י׳ טרם גיוסו.

טור׳ י׳, לוחם בהכשרת שריון שנכח בזירת האירוע וירה לעבר המחבל לנטרולו. באדיבות דובר צה"ל

חיסול המחבל  (צילום: ישראל TPS)
חיסול המחבל (צילום: ישראל TPS)

מוקדם יותר, פורסמו שמותיהם של שניים מהנרצחים בפיגוע. תמיר אביחי, בן 50, אב לשישה מהשומרון. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהכיר את הנרצח, ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ו 3 פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה. תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים".

מיכאל לדיגין, בן 36 מבת ים שעלה לארץ לפני חמש שנים בלבד, הוא הנרצח השני בפיגוע הקשה. "העיר בת-ים אבלה וכואבת את מותו של תושב העיר, מיכאל לדיגין ז״ל, שנרצח הבוקר על ידי בני עוולה בפיגוע באריאל. אנו מלווים את המשפחה ומסייעים להם בשעות הקשות הללו. בשם תושבי העיר כולם אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייתו וילדיו, ומתפלל שלא יידעו עוד צער", מסר ראש העיר בת ים.