תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי, הם שלושת הנרצחים בפיגוע הדמים הבוקר (שלישי) בעיר אריאל. 


תמיר אביחי, בן ה-50, השאיר אחריו שישה ילדים, חמש בנות ובן בגילאים 12 עד 29. בנותיו של תמיר אביחי ז"ל התראיינו בכאן חדשות, וסיפרו על התחושות הקשות. "אבא היה בן אדם עם מלא שמחת חיים ועכשיו קצת חסרה פה כזו", סיפרו. "אנחנו רוצים להוקיר תודה לחייל שירה במחבל, חסרים אנשים כאלו במדינה שלנו אז אנחנו מודות לו באופן אישי ומשתתפות בצערן של המשפחות השקולות האחרות", הוסיפו. 

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהכיר את הנרצח, ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ושלושה פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה. תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים".

תמיר אביחי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
תמיר אביחי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מיכאל לדיגין ז"ל עלה לישראל לפני חמש שנים בלבד והשאיר אחריו אישה ושני ילדים. צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים מסר: "בשם תושבי העיר כולם אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייתו וילדיו, ומתפלל שלא יידעו עוד צער"."העיר בת-ים אבלה וכואבת את מותו של תושב העיר, מיכאל לדיגין ז״ל, שנרצח הבוקר על ידי בני עוולה בפיגוע באריאל. אנו מלווים את המשפחה ומסייעים להם בשעות הקשות הללו.  בשם תושבי העיר כולם אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייתו וילדיו, ומתפלל שלא יידעו עוד צער", מסר ברוט.

מיכאל לדיגין ז״ל, שנרצח בפיגוע באריאל (צילום: באדיבות המשפחה)
מיכאל לדיגין ז״ל, שנרצח בפיגוע באריאל (צילום: באדיבות המשפחה)

מוטי אשכנזי, בן 59 מיבנה, הוא הנרצח השלישי. מוטי ז"ל עבד בחברת 'אמישראגז' כספק באיזור השומרון. אשכנזי ז"ל היה אב לשלושה וסב לשני נכדים. משפחתו סיפרה כי "מוטי היה אדם אוהב מלא שמחת חיים, בעל למופת ואיש משפחה עם נשמה ענקית שתמיד אהב לעזור לכולם. הוא אהב את החיים וניצל כל רגע לעטוף את המשפחה בחום ואהבה. זו אבידה גדולה לכולנו ולכל מי שהכיר אותו".

בעת הפיגוע מוטי אשכנזי התקשר לחברו, שי נקר, שעבד איתו בישראגז. "מוטי התקשר אליי וצעק, 'תנעלו את הדלתות, דוקרים אותי'", שחזר שי בוואלה!. "היו איתו שני עובדים והם התחילו לצעוק, 'דקרו את מוטי'. הם שלחו לי הודעה קולית מהלחץ, 'שי תחזור אליי דחוף', לא ידעו מה לעשות".

מוטי אשכנזי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מוטי אשכנזי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בנוסף לנרצחים, נפצעו בפיגוע שלושה בני אדם. מצבו של אחד הפצועים מוגדר אנוש.