מחקירתו של המחבל הפקיסטני, אמיר חאן בן ה-32, שנשלח לרצוח את איש העסקים הישראלי איציק משה, עולה היום (שבת) כי היה אמור לרצוח אותו בשיסוף גרונו, אך המשימה שונתה משום שלא עמד בכך, ודרש נשק חם, כך דווח בוואלה! לדברי חאן, "סופיאן", גבר בן 45 הקשור לארגון טרור בינלאומי ולרשויות באיראן, נכנס לגאורגיה עוד לפניו ללא כל בעיה, והוא זה שהזמין ממנו את הרצח.

ניסיון הפיגוע האיראני: זה איש העסקים שאיראן ניסתה לחסל בגאורגיה

יירד למחתרת? הישראלי שהיה היעד לניסיון החיסול של איראן מגיב לראשונה

"הייתה לי שתי הזדמנות לעשות את זה, אבל לא אסתיר שמאוחר יותר, אמרתי לו שאני לא יכול להרוג אדם בסכין, והוא השיג לי אקדח", מסר המחבל בעדותו שהתפרסמה בכלי תקשורת בגאורגיה. בעדות הוא תיאר בפרטי פרטים כיצד גויס לשירותים המיוחדים האיראניים ואיך שוגר לטביליסי, כדי לבצע את המשימה.

בין החשודים במעורבות בניסיון ההתנקשות שסוכל נמצאת גם אישה, שחשודה שסייעה באיסוף מידע מודיעיני. כמו כן, במהלך החקירה נעצרו אזרח פקיסטני ושני מתרגמים לפרסית הנחשדים כשותפיו לניסיון ההתנקשות. כעת, בגאורגיה עולה הדאגה כי נציגי השירותים המיוחדים האיראניים, המקורבים ל"אל-קאעידה", נעים בחופשיות במדינה וממתינים להפעלתם בדירות מסתור באין מפריע. גם בניסיון ההתנקשות באיציק משה נעשה שימוש בדירה כזו. חאן התגורר בדירה כזו במשך חודש עם סוכן איראני, ורק אז גילו לו את פרטי המשימה שעליו לבצע בטביליסי.
 
הרוצח השכיר מסר בהודאתו כי הוא טס מדובאי ב-14 בספטמבר כדי להתנקש בחיי הישראלי, ופשוט חצה את ביקורת הגבולות בנמל התעופה הבינלאומי של טביליסי. על פי הודאתו, הוא החל במעקב אחרי איציק משה על בסיס יומי. החוליה בחנה כל צעד של איש העסקים הישראלי ואפשרויות למקום ולזמן המתאימים לרצח, וכל הפרטים נדונו וסוכמו מראש.

טביליסי, גיאורגיה (צילום: רויטרס)
טביליסי, גיאורגיה (צילום: רויטרס)

בחקירתו ידע המחבל למסור על סידורי האבטחה סביב ראש ארגון ההסברה "בית ישראל", איציק משה - בפרוטרוט. עוד עלה מהפרסומים בנוגע לחקירה כי בתמורה לרצח, הרשויות באיראן היו משחררות ממאסר של חברים של הפקסטיני שנכלאו באיראן. חאן סיפר כי הנשק הועבר לידיו באמצעות אנשי קשר. על פי ההוראות שקיבל הוא אמור היה להשלים את המשימה עד 7 בנובמבר.

החוקרים טרם זימנו לחקירה את איציק משה עצמו. הוא אומר שעל המזימה להתנקש בחייו נודע לו מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, שהיה הראשון להתקשר אליו ומהפרסומים בתקשורת בגאורגיה ובישראל שעלו במקביל. הוא משוכנע שמדובר בפיגוע שנועד להכשלת כנס נגד אנטישמיות שארגן לפני שבועיים בירושלים. "עובדה שהוא נוקב בתאריך 7 בנובמבר להשלמת המשימה, זה היום שבו נפתח הכנס". אמר לוואלה. הכנס נערך בהשתתפותם של 300 איש ממדינות שונות והסתיים בטרם נודע על הניסיון שסוכל.
 
החקירה צפויה להימשך לפחות עוד חודש ודיון בית משפט אמור להתקיים ב-26 לדצמבר. כעת, רשויות החקירה הגאורגית מעוניינות לחשוף אנשי קשר אחרים במדינה ומחוצה לה. "אני אגיע למשפט להביט ברוצח בעיניים, אמר איציק משה. "אני מקווה שהחקירה תהיה מעמיקה. אני אמשיך את הפעילות בגאווה ובאומץ.

משה מוביל פעילות לקידום ההסברה הבילאומית של ישראל, כמו למשל יחד עם ארגון הברית האירופית למען ישראל בהשתתפות פרלמנטרים מאירופה, שבו הוא מכהן כסגן הנשיא. בגאורגיה, בנוסף לקידום ארגון "בית ישראל" שהקים, הוא משמש גם כנשיא לשכת העסקים ישראל-גאורגיה ומקדם את הקשרים הכלכליים ואת התיירות הבילטרלית. לדבריו, הוא "מאמין שגאורגיה תעשה הכול נגד הטרור, כדי לתת רגיעה לקהילה העסקית והתיירים, המגיעים בהמוניהם למדינה".