שבת מתוחה עברה על העיר חברון, לאחר שכ-30 אלף יהודים הגיעו לבקר בעיר במסגרת פרשת "חיי שרה". כתוצאה מכך נוצר חיכוך אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים שכלל זריקות אבנים הדדיות. כוחות הביטחון במקום פעלו להפרדת שני הצדדים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, אזרח ישראלי תקף חיילת צה"ל בעזרת מקל וכתוצאה מכך קיבלה טיפול רפואי במקום.

עימותים בין פלסטינים ליהודים בחברון (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

הרמטכ"ל, תת-אלוף אביב כוכבי גינה את האלימות כלפי החיילת ואמר: "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שאזרח ישראלי יתקוף באלימות את חיילי צה״ל הפועלים לאבטחת ולשמירה על ביטחון האזרחים. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. 
נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר".

גם שר הביטחון, בני גנץ, גינה את האירועים ומסר: "מגנה בתוקף את התקיפה נגד כוחות הביטחון ושל תושבים פלסטינים על ידי קיצוניים בחברון. הכוחות בשטח פעלו בנחישות כדי למנוע פגיעה בנפש וברכוש, וימשיכו למלא את תפקידם ולשמור על הסדר הציבורי. אני בטוח שנמצה את הדין עם הפורעים, שאינם מייצגים את ההתיישבות, ושהתנהלותם פוגעת ביכולת למלא את משימות הביטחון בגזרה".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, גינה בחריפות: "תקיפת חיילת צה"ל היא חרפה לאומית. זו פגיעה בביטחון ישראל, זו פגיעה ערכית בצבא הגנה לישראל ובמי שמגינה על חיינו, זו עבירה פלילית חמורה. אני מחזק בערב זה את חיילות וחיילי צה"ל העומדים על משמר ארצנו. נמצה את הדין עם העבריינים".

עימותים בין פלסטינים ליהודים בחברון (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

כוחות הביטחון שפעלו במקום עצרו שני אזרחים ישראלים שהתפרעו במקום ותקפו באלימות את כוחות צה"ל. במקביל, שני פלסטינים נפצעו מיידוי אבנים של ישראלים לעברם. בעקבות ההתפרעויות, הוחלט על הפסקת כניסת המתפללים לקברו של עתניאל בן קנז.

בנוסף, הפלסטינים דיווחו כי מספר תושבי המקום נפצעו "מתקיפות מתנחלים שפלשו לעיר", וכי נזק רב נגרם לחנויות ולבתים במקום. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות בשפה הערבית ניתן לראות יידוי אבנים על ידי תושבי המקום לעבר כוחות צה"ל במקום. 

עוד דיווחו הפלסטינים כי שלושה מתושבי המקום נעצרו גם הם על ידי כוחות צה"ל. משרד החוץ הפלסטיני גינה את האירועים וגינה אותם כ"הסתערות של המתנחלים וגורמי הטרור, בראשות חבר הכנסת איתמר בן גביר". בהודעה נכתב כי "מי שאשם היא ממשלת הכיבוש, והיא נושא באחריות המלאה לפשעים האלו ולהשלכות שלהם על זירת הסכסוך, זוהי קריאה פומבית לפוצץ את האזור לתוך סחרור של אלימות שקשה לשליטה".

עוד נכתב כי "אנו קוראים לחוק הבינלאומי לעצור את הפשעים לאלתר, לכל המדינות, כולל אלו הפועלות על פי עקרונות זכויות האדם, אני קוראים להמשיך את תהליך השלום המבוסס על פתרון שתי המדינות ולהכניס את הארגונים העומדים מאחורי המתנחלים לרשימת ארגוני הטרור ולמנוע ממנהיגיהם להיכנס לאדמות שלנו ולנקוט בצעדים וסנקציות, וכן להפעיל לחץ על הכיבוש. אנו רואים בחומרה רבה את ההתפתחויות הללו שהחלו לקבל אופי קולקטיבי ומאורגן בהשתתפות צבא הכיבוש".

מקרה חריג נרשם כאשר חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע לעיר יחד עם מאבטחו, שנפצע על ידי אדם שיכור. ח"כ בן גביר מסר: "אין יותר מרומם לצעוד יחד עם עוד עשרות אלפי אנשים למערת המכפלה בשבת מרגשת במיוחד. מעולם לא היו בשבת חיי שרה כל כל הרבה אנשים. אני מודה לכוחות הביטחון הרבים שאיבטחו את האירוע ויודע ושומע על כמות הציפיות ואהבה שיש לציבור, בעזרת השם ננסה להגשים את כל החלומות".