הערוץ הסעודי "אל-חדת' דיווח היום (ראשון) כי ארגון חיזבאללה העביר לאחרונה טילים שונים, וביניהם הפאג'ר, שיכול לשאת על פי הדיווחים ראש נפץ כימי, מהעיר מסיאף במערב סוריה, לאזור העיר קוסייר, בסמוך לגבול עם לבנון. על פי הדיווח, העברת התחמושת נעשתה בסיוע משמרות המהפכה האיראניים. בנוסף, דווח כי מומחים מצפון קוריאה סייעו במילוי הרקטות בחומר כימי, ומי שהשגיח היה מומחה איראני לנשק כימי.

כזכור, הערוץ הסעודי דיווח הבוקר כי התקיפה שיוחסה לישראל ביום שבת, כוונה לאתרים של חיל הים הסורי, שמשמשים את איראן, וכן, כוונה למרכז איסוף מידע איראני שמטרתו לחזק את ההשפעה של טהרן לאורך החוף הסורי. על פי הדיווחים, במתקפה נהרגו ארבעה חיילים בצבא הסורי.

תקיפה בגבול עיראק-סוריה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בגבול עיראק-סוריה (צילום: רשתות ערביות)

זהו דיווח נוסף על תקיפה המיוחסת לישראל, לאחר שבתחילת השבוע שעבר דווח כי שני חיילים סורים נהרגו ושלושה נפצעו בתקיפה נגד אתרים של המיליציות האיראניות בסוריה, בסמוך לעיר חומס. עוד דווח, כי התקיפה התבצעה נגד שדה התעופה א-שעיראת, השייך לחיל האוויר הסורי ואף שימש את רוסיה. 

העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" דיווח לפני כשבועיים כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה בגבול עיראק-סוריה, שמטרתה הייתה שיירת כלי רכב, שככל הנראה הבריחה נשק איראני. כמו כן, דווח כי התקיפה נעשתה באל-בוכמאל, עיירה סורית השוכנת בסמוך לגבול עם עיראק, ומשמשת לעיתים קרובות כנקודת העברה על ידי מיליציות הקשורות למשמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית.