העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר (שני) כי הארגון עצר סוכן ששיתף פעולה עם ישראל, בזמן שהשתייך לארגון בין השנים 202-2011. על פי הדיווח, המוסד הצליח לגייס את הסוכן "לעבודה למען האויב", בטרם נעצר. החוקרים ציינו כי עלה חשד לאחר שהבחינו "בשיפור" ניכר בתנאי חייו, בעקבות נסיעות דחופות שביצע לחו"ל בין השנים 2022-2020.

על פי פרטי החקירה, לאחר שיצא משורות הארגון, הגיע לטורקיה, שם פגש בחורה שמדברת ערבית וטען בפניה כי הוא מחפש עבודה. לאחר שהחליפו פרטים, הקשר בין השניים הפך להיות רגשי. הקשר ביניהם התפתח כל כך, עד שהוא הסכים לנסוע איתה למקדוניה ולעבוד שם בחנות ממתקים מקומית בבעלותה. משם, נסע לבלגיה, לטורקיה ולטנזניה. בחקירתו, ציינו החוקרים כי הם אינם משתכנעים מהסיפור, כי מדובר על "צירוף מקרים", שהפגיש בינו להבין הבחורה בטורקיה. לאחר מכן, הפעיל הודה כי הבחורה הייתה בעצם סוכנת מוסד.

שיירה של חיזבאללה בדרום לבנון במאי האחרון (צילום: רויטרס)
שיירה של חיזבאללה בדרום לבנון במאי האחרון (צילום: רויטרס)

בהמשך, "הסוכן" סיפר לחוקרים כי בתחילת שנת 2011, פנה אליו בחור דרך הפייסבוק בשם חאג' סלים, שהיה חבר של אביו, וטען בפניו כי ברצונו לעזור לו. לאחר מכן, שלח אליו כסף והציע לו להגיע לטנזניה לעבוד במפעל קקאו. שם, סלים הציע לו להגיע לטורקיה ולפגוש בחורה, שתעבוד איתו במפעל הממתקים במקדוניה. לאחר שובו למקדוניה, ביקש ממנו חאג' סלים לפגוש אותו בבלגיה, שם התקבל "בברכה" והצהירו בפניו כי הוא "בזרועות המוסד הישראלי".

מכאן, הקשר בין "הסוכן" לבחורה שבה התאהב, סיבך אותו, כאשר "סוכני המוסד" הראו לו סרטונים מיניים של השניים, ואיימו כי יפרסמו אותם בפני בני משפחתו. הסוכן סיפר כי סוכני המוסד חקרו על הקריירה הצבאית בחיזבאללה מאז הצטרפותו, דרך ההצטרפות והגיוס, והקורסים הצבאיים והתרבותיים שעבר עד שהפך רשמית לחבר בארגון. "הסוכן" השיב כי לחם בסוריה, וכי מרבית המשימות שהופקדו בפניו, היו בתוך שטח סוריה, בעיקר בסמוך לעיר קוסייר, על גבול לבנון.

עוד סיפר כי סוכני המוסד התעניינו לגבי קורס מפקדי צוות וקורס נ"ט, וגם לגבי ההכשרה על טילי קורנט, הרכבתו ואופן שיגורו. עוד סיפר כי נשאל על דרכי המעבר מלבנון לסוריה, נקודות איסוף של פעילי המפלגה ודרכי הכניסה ללבנון. כמו כן, סיפר כי סוכני המוסד שאלו גם על הטקטיקות הצבאיות, כולל טקטיקות הגנה והתקפה, וכן סוגי הנשק שעשה בהם שימוש. בחקירתו אמר כי הצדדים שוחחו על פרטים מדויקים כמו תוכניות לחימה, מבנה הארגון כמו מספר הגדודים, פלוגות וחטיבות הארגון.