הקטין שנחשד בתקיפת החיילת באירועי שבת חיי שרה יישאר במעצר, לפחות בינתיים. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערר שהוגש על ידי בא כוחו של הקטין מטעם ארגון חוננו אולם הוסיף הערתו כי ככל שיובהר במסדר זיהוי כי לא מדובר במי שהיה מעורב בתקיפה הוא ישוחרר על ידי המשטרה.

שלושה ימים אחרי האירוע: נער בן 17 נעצר בחשד לתקיפת החיילת בחברון
בן גביר על החשוד בתקיפת החיילת בחברון: "שיכור"

קודם לכן האריך בית משפט השלום בירושלים בשלושה ימים את מעצרו של הקטין בן ה-17 תושב ירושלים החשוד בתקיפת החיילת במהלך אירועי שבת חיי שרה בשבת האחרונה בחברון. אירוע התקיפה החמור התחולל שעה שהחיילת נכנסה לסיור בקסבה ולטענתה בשלב מסוים זינק יהודי צעיר לבוש חולצה לבנה, בעל כיפה ופיאות ותקף אותה באכזריות ללא כל סיבה.

אימה ליבה סיפרה מאוחר יותר בכלי התקשורת כי "היא נכנסה לסיור בקסבה, ומי שהגיע אליה נגח בה והרביץ לה עם מקל. היא לא ראתה אותו כל כך כי הרימה את היד כאילו לראש ואז חטפה. כשזה בא מיהודי זה כואב, הרביצו לה כי היא היתה במדים של צה"ל, לא כי היא עשתה משהו", הסבירה.

לטענת האם, התקיפה לא היתה צפויה. "הוא תקף אותה בלי שום סיבה, היא לא היתה מעורבת בדבר", הדגישה, "מדובר היה בבחור צעיר, עם כיפה, פאות וחולצה לבנה של שבת". עוד ציינה כי לאחר תקיפת בתה, הגיעו גם יהודים וגם חיילים שהיו במקום והפרידו, אך התוקף ברח ולא הצליחו לתפוס אותו: "היא בכתה, והלכה לתאג"ד לקבל טיפול ראשוני".

האירוע החמור הוביל לגל של תגובות קשות כנגד התוקף על ידי כל גווני הקשת הפוליטית. אתמול כאמור לפנות בוקר הופיעו חוקרי תחנת חברון שבמחוז ש"י וביצעו את מעצרו של הקטין.  בחקירתו מכחיש הקטין בתוקף את החשדות נגדו. הוא מאשר שנכח באירוע שבת חיי שרה ואפילו היה בסמיכות למקום שבו התרחשה התקיפה של החיילת אולם לדבריו לא היה מעורב בתקיפתה.

גורמים המקורבים לקטין ציינו: "אנחנו מניחים שהיה צילום של האירוע אולם , עד כה המשטרה טוענת שעדיין לא הצליחה לאתר את הסרט ממצלמות האבטחה במקום. לעניות דעתנו הוא נעצר מתוך לחץ ציבורי וללא שום ראייה ממשית נגדו". עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו, המייצג את הקטין: "מרשי מכחיש בתוקף כל מעורבות באירוע הנטען קרי תקיפת החיילת. להערכתנו מדובר בטעות בזיהוי ואנו סמוכים ובטוחים כי הדברים יתבהרו במהרה ומרשי ישוחרר ממעצר".