עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, התראיין היום (רביעי) בתוכניתו של יואב מינץ ב-104.5FM, והתייחס לכניסתו המיועדת של ח"כ איתמר בן גביר למשרד לביטחון הפנים.

בן גביר לאחר הפיצוץ במו"מ: "בלי שנוכל להחזיר את הסדר לרחובות - לא נהיה בממשלה"
בכיר לשעבר במשטרה במסר לבן גביר: "הממשלה איננה פוקדת על המשטרה"

תחילה, התייחס עו"ד פישלר לכוונת הליכוד לחוקק חוק שיאפשר למנות יועץ משפטי כמשרת אמון לכל שר, ואמר: "זו סוגיה לא כל כך פשוטה. זה סוג של מהפכה אבל יש בה גם מההיגיון. גם שר רוצה יועץ משפטי כמשרת אמון כדי שיוכלו ביחד לממש את אותה מדיניות של השר. עד היום שר די נעול ואזוק באפשרות לפטר יועץ משפטי של המשרד שלו כשמתגלית מחלוקת. כשהוא רוצה להיעזר בשירות מקצועי, זכותו לבחור את האיש שהוא רוצה לעבוד איתו ולא להצניח יועץ משפטי או משרה רמה אחרת כשהוא לא יכול לעשות עם זה כלום".

"לדעתי השר החדש לבטחון הפנים רוצה לבוא עם חשיבה מחודשת", הוסיף, "הוא בא ואומר 'אנחנו לא יכולים להמשיך ולחיות במצב של משפחות פשע או מה שקורה במגזר הערבי ומה שקורה במגזר החקלאי'. הוא אומר גם לתקן את חוק השב"כ כדי ששב"כ יוכל לעזור לחקור ולבדוק פרשיות במגזר הערבי בארגוני פשיעה בכלל, ויכול להיות שנצטרך להיעזר גם בצבא בדברים האלה ויש בזה המון היגיון. אי אפשר לבוא ולמתוח כל הזמן ביקורת: ש'המשטרה לא מסוגלת', והשמיכה קצרה ולהביא תקציבים".

"אני יכול להרגיע כי מי שמפרש את הדברים של איתמר בן גביר, כאילו הוא הולך לקבל סמכויות של מפכ"ל, פשוט מפספס את המסר", טען עו"ד פישלר, "הוא לא יכול להגיד למפכ"ל שים לב בוא ותתערב בחקירה של איש ציבור ב-433, הוא לא יורד לרזולוציות האלה, לא מתכוון וגם לא יכול. תקראו את סעיף 9 לפקודת המשטרה ותראו שזה בדיוק תפקיד של מפכ"ל המשטרה על פי הפקודה שאם הוא רוצה הוא ישנה אותה אחר כך".

לסיום אמר כי "אני יותר מאופטימי. בשלה העת לשנות את החשיבה לשינוי הדיסקט. אנחנו רואים שבמהלך השנים אנחנו מותחים ביקורת. בא אדם עם חשיבה אחרת, חשיבה שונה, שקשה למפכ"לים בדימוס. הייתם במגרש, תליתם את הגלימה, שבו בצד, הייתם במשחקים האלה וראינו שלא כל כך הצלחתם, אז במקום לביקורת, פנו לשר בן גביר בטלפון ותגידו לו: 'אנחנו לעזרתך, נסייע לך'. אל תדאגו הכל יהיה בסדר".