החטיפה בג'נין: גופתו של טירן פרו בן ה-18 מדלית אל כרמל, שנהרג בתאונת דרכים, הוחזרה הלילה (בין רביעי לחמישי) לידי ישראל, זאת לאחר שנחטפה על ידי חמושים פלסטינים מבית החולים המקומי. 

משפחת פרו הגיעה למת"ק ג'נין כדי לקבל את הגופה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, וראש המנהל האזרחי, תת אלוף פארס עטילה. 

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב להחזרת גופתו של הנער, ואמר: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".

שר הביטחון בני גנץ מסר לאחר העברת הגופה: "‏אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים".

משפחת פרו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי (צילום: דוברות מתפ''ש)
משפחת פרו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי (צילום: דוברות מתפ''ש)

אמש הפגינו תושבים מדלית אל כרמל והאזור בכביש 6. בעקבות ההפגנה מחלף אליקים לדרום נחסם לתנועה ונפתח כעבור שעתיים. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, שוחח אמש עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף, וביקש מהשייח' טריף להפעיל את השפעתו בכדי שהמפגינים יפנו את הכביש ללא התערבות המשטרה, ואמר: "למרות שהחזרת גופתו של טירן אמורה להיות צעד הומניטרי בסיסי, מה שמתרחש כעת מעיד באיזו אכזריות חסרת כל מצפון נוקטים הטרוריסטים שביצעו את המעשה. מדינת ישראל מפעילה בשעות אלו שורה של מאמצים בכדי להשיב את גופתו של טירן לקבורה בישראל, וכבר הבהירה שאם לא יקרה כן - החוטפים ישלמו מחיר יקר מאוד".

בתוך כך, אמש התפרסמו גם פרטים נוספים על מהלכי החטיפה. תחילה, בסביבות השעה עשר וחצי בבוקר דיווחו הפלסטינים למנהל האזרחי על תאונת הדרכים בה היו מעורבים שני אזרחים ערבים ישראלים. מעט מאוחר יותר הובן כי מדובר בצעירים דרוזים. גורמים רפואיים ברשות עדכנו את המקבילים במנהל האזרחי, כי לטירן אין סיכוי לשרוד פינוי רפואי לישראל בעוד לפצוע השני כן. לאור ההמלצה, ביקשו הפלסטינים מישראל החלטה שבסופה הוחלט לפנות במסוק רק את הפצוע השני והוסכם על המשך טיפול בטירן בניסיון לייצב את מצבו.

העברת גופתו של טירן פרו לידי ישראל (צילום: דוברות מתפ''ש)
העברת גופתו של טירן פרו לידי ישראל (צילום: דוברות מתפ''ש)

כבר בצהריים הגיעו אביו ודודו של טירן לבית החולים בג'נין, אולם בצה"ל יכירו את הנתון הזה רק בהמשך. בסביבות השעה שמונה ורבע בערב עדכנו גורמי הרפואה הפלסטינים כי נקבע מותו של טירן בבית החולים. בשעה תשע ורבע הבינו במערכת הביטחון לאור דיווחים ברשת על חטיפת הגופה.

למעשה, נותר פער של כשעה בין הדיווח של גורמי הרפואה הפלסטיניים על מותו של טירן ועד לדיווח על חטיפת הגופה. במערכת הביטחון עדיין לא יודעים לספק תשובה לגבי הפער הזה אל מול הדיווח של האב כי המחבלים שחטפו את הגופה ניתקו אותו מהמכשירים בעודו בחיים.