השב"כ התיר לפרסום כי כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) נגד פתחי זיאד זקות, בן 31 תושב רפיח ובעל היתר עבודה בישראל, בחשד שגויס על ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי לבצע פיגוע הנחת מטען באוטובוס בדרום הארץ. על פי כתב האישום, מיוחסות לו עבירות נשק, חברות פעילה בארגון טרור, אימונים והדרכה למטרות טרור, הכנה לביצוע מעשה טרור ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ומגע עם סוכן חוץ.

שני פיגועים בירושלים: נער נרצח ו-22 נפצעו | צפו ברגע פיצוץ המטען
הותר לפרסום: הנער אריה שצ'ופק הוא הנרצח בפיגוע בירושלים

מחקירתו של זקות עלה כי עבר הוא הכשרות והדרכות חומרי נפץ על ידי מומחה חבלה ברצועת עזה, וכן בעת כניסותיו לישראל החל בפועל לאסוף חומרים להרכבת מטען חבלה, אשר נתפסו בעת מעצרו. 

המידע שהתקבל בחקירתו של חשף את תשתית הטרור ברצועת עזה ואת העובדה כי הפיגוע כוון על ידי ג'האד ע'נאם, בכיר הג'יהאד מרפיח. עוד עלה מהחקירה, כי זקות עמד בקשר עם מחמד וכרים תמראז, קרובי משפחתו ופעילי ג'יהאד אשר גייסו אותו לקדם את הפיגוע.

המטען שנמצא אצל תושב רפיח (צילום: תקשורת שב''כ)
המטען שנמצא אצל תושב רפיח (צילום: תקשורת שב''כ)

גורם בשב"כ מסר כי "ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום פיגועים ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי. לאור זאת, בהמלצת שירות הבטחון הכללי בשיתוף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוחלט על שלילת היתרי כניסה לישראל של כ-200 תושבי רצועת עזה להם קשרי משפחה עם גורמי טרור".

שר הביטחון גנץ מסר: "הניסיון של ארגוני הטרור לנצל את התעסוקה של פועלים בישראל לצורך פיגועים מסכנת את פרנסתם של מאות אלפי תשבים ברצועת עזה. אני משבח את שב"כ וגורמי הביטחון על סיכול הפיגוע".