תלמיד בבית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע נדרס היום (חמישי) ברחוב אילן רמון בעיר, ונפצע באורח בינוני. החשוד תושב רהט כבן 39, יובא מחר במהלך הבוקר בפני בימ"ש השלום באשקלון בחשד לנסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור על פי סע' 305 לחוה"ע ו 37 א' לחוק המאבק בטרור.

בשעות הצהריים המוקדמות התחזק החשד שמדובר בפיגוע, וזאת בעקבות בדיקת הסרטון והעדויות העולות מן השטח, וכעת כאמור גם המשטרה מייחסת לחשוד עבירת טרור. 

כוחות משטרת רהט פשטו על ביתו של הנהג הפוגע, שאינו בעל עבר ביטחוני. את החקירה מובילים צוותים של שב"כ מובילים את החקירה יחד עם חוקרי התחנה המרכזית מרחב נגב. מחדר הטראומה בבית החולים סורוקה נמסר כי הגיע נער בן 18 במצב בינוני עם פגיעות בגפיים והוא הועבר לחדר הניתוח. 

טרם חקירתו בשב"כ אמר הנהג הפוגע לעורך דינו כי מדובר בתאונה, וטען: "איבדתי שליטה על הרכב". לפני יומיים הוא חסם חניה של תושב באר שבע, ובין השניים התפתח ויכוח מילולי שבעטיו שניהם נחקרו במשטרה לאחר תלונות הדדיות בגין איומים.

שני פיגועים בירושלים: נער נרצח ו-22 נפצעו | צפו ברגע פיצוץ המטען

צפו בתיעוד האירוע:

בתום הערכת מצב של מפקד מרחב נגב, נחשון נגלר, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית נגב. בנוסף, מסר נגלר כי "הגיע בן מיעוטים, תושב העיר רהט, בנסיעה ועלה על המדרכה ודרס צוהר חיל האוויר. ממה שידוע כרגע מדובר בדריסה מכוונת, אנחנו מבצעים חקירה נרחבת כדי להבין יותר לעומק את נסיבות המקרה. נכון לשעה זו כל כיווני החקירה נבדקים, ביטחוניים ופליליים".

החובשים של מד"א ליאור פז ורון-אל ישראלי סיפרו: "כשהגענו ראינו את ההפצוע שוכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלה בגפיים. סיפרו לנו שהוא נפגע מרכב שעלה על המדרכה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות וקיבועים ופינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב בינוני".

כוחות המשטרה בזירת הדריסה בבאר שבע. (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע מגיע ברקע המתיחות הביטחונית הגבוהה לאחר שאתמול נרצח נער ו-29 אחרים נפצעו בירושלים בשני פיצוצים של מטעני חבלה, והופעלו ככל הנראה מרחוק. באירוע הראשון, נרצח נער בן 16 ו-25 בני אדם נפצעו בפיצוץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס ברחוב שערי ירושלים בשכונת גבעת שאול שבכניסה לעיר. האירוע השני, היה גם הוא סמוך לתחנת אוטובוס בשכונת רמות בעיר. שלושה בני אדם, נער בן 12, אישה בת 32 וגבר בן 50 נפצעו באורח קל.

שימוש ביצירות לפי סעיף 27 א' לחוק זכות יוצרים, תשס"ח 2007:
מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני: [email protected]. בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא מספר טלפון ובצירוף הצילום / התוכן.