על כוחות הביטחון והתושבים בארץ עוברים ימים לא פשוטים, לרבות פיגוע המטענים המשולב שאירע בירושלים במהלך השבוע, סיכולי פיגועים ואף פיגוע דריסה שאירע אתמול בבאר שבע. הפרשן לענייני ערבים צביקה יחזקאל, מטעם חדשות 13, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל והביא פרטים נוספים על רצף האירועים הביטחוניים. בנוסף, הבהיר: "אנחנו בתוך אינתיפאדה".

שני פיגועים בירושלים: נער נרצח ו-22 נפצעו | צפו ברגע פיצוץ המטען

אירוע הדריסה בבאר שבע: לחשוד מיוחסת עבירת רצח בנסיבות טרור

"אנחנו בתוך אינתיפאדה" טען יחזקאלי. "רק מי שלא רואה את המידע הזה יכול לטעות ולפספס את החוליה. הייתה פה חוליה שהשתמשה בתעודות הזהות הכחולות ובלוחיות הצהובות לחופש תנועה, להטמין מטען לפני שאנשים מגיעים. זה לא פיגוע דקירה שיוצא איזה פלסטיני צעיר בבוקר ומחליט לדקור, זו חוליה עם תכנון, תצפית, מודיעין, מעבדה להכנת אותו מטען, מטען מתוזמן, תזמון של שני פיגועים - זו התארגנות שלא עלתה בעיניים של השב"כ. הוא לא האמין שרמת הלהבות היא רמת הלהבות".

הוא הבהיר: "ישראל בתוך אינתיפאדה, בתוך גל אלימות והסלמה. היא לא קולטת את זה כי היא רואה את השבועיים השקט בין הפיגוע באריאל לפיגוע בירושלים. המציאות היא הפיגועים, אנחנו רואים אותם עולים מדרגה כשישראל במצב הגנתי לא התקפי, ולא מבינה מה עומד לנגד עיניה - אינתיפאדה שמתודלקת".

כוחות המשטרה בזירת הדריסה בבאר שבע. (צילום: דוברות המשטרה)

"ברגע ששוטרים פלסטינים מחלקים ממתקים שיש פיגוע בירושלים, אתה צריך להבין מה עומד לנגד עינייך", אמר יחזקאלי. "ישראל לא הבינה מה עומד לנגד עיניה ולכן נכשלה בסיכול הפיגוע. טרור הוא תוצאה של אפשור, ישראל בהתנהגותה מאפשרת את זה. מתחילה פה מגמה שבדרך כלל אתה לא רואה. מתי אתה רואה את הפיגוע המתוחכם? שהוא צץ מעל פני השטח ומתארגן במחתרת במשך שנה".

הוא הסביר: "בשנה האחרונה היו 30 הרוגים יהודים בפיגועים. זו תמונה שאומרת שהטרור גדל בחסות של שנתיים שקט. הפלסטינים יצאו לעבוד, היו עימותים ברצועת עזה ופתאום הסיפור השתנה - הפסיקו העימותים, התחילה אינתיפאדת יחידים בשטחים והפלסטינים מקבלים אישורי עבודה בישראל. זו הנוסחה שגידלה טרור מתחת לאדמה ועכשיו הוא מרים את הראש".

זירת האירוע בירושלים, צילום: TPS

הוא הוסיף והזהיר: "אם ישראל לא תתמודד, נראה יותר טרור, בדיוק מה שקרה בשנת 2000, לדעתי לא נחזור לזה. אני לא רואה את ראש הממשלה הנוכחי מכריז על מבצע חומת מגן. נמשיך לדמם לצערי והבעיה תישאר לפתחנו. עד שהרשות הפלסטינית לא תשנה את הדיסקט, להפסיק להסית ולכתוב את מורשת אבו מאזן של השנה האחרונה שהיא טרור.

הוא התייחס לגופה של טירן פרו שנחטפה ואמר: "ישראל דיברה עם החמושים. למה הם החזירו את הגופה? הדרוזים אמרו 'אם אתם לא תביאו נבוא למחסום חמושים וכל הפלסטינים יחטפו'. מי תיווך את הסיפור הזה? שייח מחברון. הרתעה, א'-ב'. ישראל לא עושה את זה. הרשות הפלסטינית נהנית מכל הצדדים, מקבלת כסף ותומכת בפיגועים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm