שני לוחמים ומפקדים הושעו אתמול מפעילות לאחר אירוע תקיפת פעילי השמאל בחברון. אביו של חייל גבעתי, שהושעה לאחר שתקף את אחד הפעילים, התייחס היום (ראשון) להשעיית הלוחמים והמפקדים ואמר כי הוא מגבה אותם: "הבן שלי הוא חייל גיבור. התחושה של החיילים היא קשה. במקום להתמודד עם האויב, הם צריכים להתעסק עם יהודים שבאים להפריע להם במשימתם".

"בן גביר יעשה סדר": חייל צה"ל תועד מכה פעיל שמאל בחברון
גנץ משיב לביקורת של בן גביר: "אסור לאפשר לוויכוח בעם להיכנס לתוך צה"ל"

האב פרסם סרטון בו פניו מטושטשות ורק קולו נשמע, והסביר מה עמד מאחורי התקיפה: "כיפאק לגבעתי. אנחנו מגבים את כל חיילינו שעומדים על משמר ארצנו, אוהבים את עם ישראל ואת מדינת ישראל. החיילים שהיו שם גיבורים, אנחנו מלווים אותם כבר חצי שנה בחברון, רואים את המאמצים שלהם להגן על עם ישראל כדי שנוכל לישון בשקט".

"לצערנו הרב ניגשו אליהם כל מיני אנרכיסטים שבאו להפריע להם במהלך עבודת הקודש שלהם בשמירה על האזרחים שלא ייפגעו", המשיך. "באו להפריע להם והציקו להם, ירקו עליהם, קיללו אותם, צילמו אותם, הכריחו אותם לומר אמירות פוליטיות. את זה לא רואים בסרטונים כי רואים סרטונים חצויים".

לסיום אמר, כי "זו תחושה קשה לחיילים שצריכים להתעסק עם יהודים בזמן עבודתם. חבל שעם ישראל צריך להתעסק בדברים כאלה קטנים כשאנחנו מתמודדים עם אויב גדול".

כזכור, ביום שישי הגיעו הפעילים לעיר ל"ביקור סולידריות", כהגדרתם, עם משפחות פלסטיניות, לאחר האלימות שהתרחשה במקום בשבוע שעבר בשבת "חיי שרה". 

באחד התיעודים נראים חיילים כשהם מכים פעיל, כשהוא שרוע על הרצפה. בתיעוד השני, נראה חייל כשהוא צועק לעבר אחד הפעילם: "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר הבית זונ**".