אחד מלוחמי גדוד "צבר" של גבעתי, שתועד בסוף השבוע האחרון בתקרית בה הוכה מפגין שמאל, נשפט על ידי מפקדיו ונידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי - כך נודע הבוקר (שלישי). מדובר בחייל שתועד מקלל ומתבטא פוליטית ("בן גביר יעשה פה סדר"), ולא בזה שהכה פיזית את המפגין, ונמצא עדיין תחת חקירת מצ"ח. 

"בן גביר יעשה סדר": חייל צה"ל תועד מכה פעיל שמאל בחברון

אביו של חייל גבעתי שהושעה לאחר תקיפת פעילי השמאל: "הבן שלי גיבור"

כזכור, קבוצה של אנשי שמאל הותקפה ביום שישי על ידי חייל צה"ל בחברון. הפעילים, הגיעו לעיר ל"ביקור סולידריות", כהגדרתם, עם משפחות פלסטיניות, לאחר האלימות שהתרחשה במקום בשבוע שעבר בשבת "חיי שרה". שני חיילים מגדוד צבר של גבעתי, שהיו מעורבים בתקרית הושעו מפעילות. 

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

באחד התיעודים נראו חיילים כשהם מכים פעיל, כשהוא שרוע על הרצפה. בתיעוד השני, נראה חייל כשהוא צועק לעבר אחד הפעילם: "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר הבית זונ**". מארגון שוברים שתיקה נמסר: ״את ההשפעות של המינוי הקרוב של בן גביר כבר רואים בשטח".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה לכליאת החייל שתועד אומר "בן גביר הולך לעשות סדר": "מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל שמדביקים לו מצלמה לפרצוף וצועקים לו "בן גביר, בן גביר" והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים. המסר בענישה מרפה את ידי החיילים ולא מחזק אותם במאבק מול הטרור. גם בזה הגיע הזמן לעשות פה סדר ולתת גב לחיילים הגיבורים שלנו".

בהמשך, הגיע לתמוך במשפחתו של הלוחם, ואמר לצד אביו: "לא יכול להיות שבאים אנרכיסטים, מקללים, יורקים, תוקפים את החיילים הגיבורים שלנו, לוחמים מגיבים, אפשר בהחלט לקחת אותם לצד ולהגיד להם 'תגובה יותר מידתית, פחות מידתית', אבל לשלוח לעשרה ימים בכלא? זה לא סביר, זה לא מידתי, זה לא נכון, זה לא ראוי".

איתמר בן גביר ואביו של החייל שנשלח לעשרה ימי מאסר, ללא

אלי לוי אביו של החייל: "אני שלחתי את הבן שלי לקרבי, להיות לוחם, למען עם ישראל. ככה ראינו במשך שנה שלימה, יום ולילה הילד מסר את עצמו בשביל התפקיד הזה. לצערנו הרב הגיעו אחיו אנרכיסטים שקיללו אותו, ביזו אותו, ירקו עליו, הובילו אותו לומר אמירות פוליטיות. יכול להיות שבאמת לא היה צריך להגיד "בן גביר יעשה סדר", אבל על דבר כזה לשלוח לעשרה ימים? אני מצפה מהמפקדים שלו, לכל מי שמעליו, לתת לו גב, לתת לו גיבוי, לחזק אותו ולהיות בעדו, כדי לרומם את רוחו ולהמשיך בתפקיד החשוב שיש לו".