הלוחם מגבעתי שנידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי בעקבות התקרית בחברון בסוף השבוע האחרון העביר היום (שלישי) מכתב חרטה למפקדיו. במכתב, הסביר הלוחם את מעשיו, ביקש להקל בעונשו, וביקש סליחה על מעשיו.

אביו של חייל גבעתי שהושעה לאחר תקיפת פעילי השמאל: "הבן שלי גיבור"
צה"ל לאחר האירועים האחרונים: לוחם "שלא יתנהל באופן מוסרי" - יושעה מפעילות

בתחילת המכתב, תיאר הלוחם את האירוע מנקודת מבטו: "ביום חמישי שעבר הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום והתחילו לקלל אותי ואת שאר החיילים. עשינו הכול כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים. אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר.  לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל".

"עניתי לו באותה שפה שהוא השתמש. הוא אמר שאני חייל של בן גביר, אז אמרתי לו שאם אני חייל שלו אז שהוא יעשה כאן סדר. הסברתי גם למג"ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לתת עמדה. סתם אמירה מטומטמת שאמרתי בלי לחשוב.  מאז שזה קרה אני פתאום רואה את הסרטון שאני מופיע בו בכל מקום. אי אפשר לפתוח שום אפליקציה בלי לראות את הסיפור הזה. אמרתי גם למג"ד שזה לא פייר. הפכו אותי פתאום לאיזה עבריין בלי שאף אחד אפילו ניסה לשמוע אותי. בגלל זה ביקשתי מהמג"ד שישפוט אותי כאילו אין תקשורת. אבל אני מרגיש שזה לא מה שקרה. אני מרגיש שזה השפיע. אני אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא", הוסיף.

ח"כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה לכליאת החייל שתועד אומר "בן גביר הולך לעשות סדר": "מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל שמדביקים לו מצלמה לפרצוף וצועקים לו "בן גביר, בן גביר" והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים. המסר בענישה מרפה את ידי החיילים ולא מחזק אותם במאבק מול הטרור. גם בזה הגיע הזמן לעשות פה סדר ולתת גב לחיילים הגיבורים שלנו".

איתמר בן גביר ואביו של החייל שנשלח לעשרה ימי מאסר, ללא

אביו של החייל מסר: "אני שלחתי את הבן שלי לקרבי, להיות לוחם, למען עם ישראל. ככה ראינו במשך שנה שלימה, יום ולילה הילד מסר את עצמו בשביל התפקיד הזה. לצערנו הרב הגיעו אחיו אנרכיסטים שקיללו אותו, ביזו אותו, ירקו עליו, הובילו אותו לומר אמירות פוליטיות. יכול להיות שבאמת לא היה צריך להגיד "בן גביר יעשה סדר", אבל על דבר כזה לשלוח לעשרה ימים? אני מצפה מהמפקדים שלו, לכל מי שמעליו, לתת לו גב, לתת לו גיבוי, לחזק אותו ולהיות בעדו, כדי לרומם את רוחו ולהמשיך בתפקיד החשוב שיש לו".

"אני רוצה להסביר שהמג"ד שאל אותי בהתחלה אם אני כופר או מודה. חשבתי שיש סרטון והוא שואל לפי הסרטון אם אמרתי את מה שהוא אמר בתלונה. יש סרטון אז ברור שאמרתי אבל רציתי להסביר את הכוונה", הוסיף הלוחם ואמר כי "הודיתי בזה שמה שיש בסרטון זה מה שיש בסרטון. הייתי בלחץ ואני גם לא מבין את ההבדלים בעניינים האלה של המשפט. אחרי זה רק שאלתי ואמרו לי שאם אני מודה אז הוא צריך להרשיע בלי קשר למה שאני אומר. ככה אני מבין עכשיו. אני מבין עכשיו שהייתי צריך להגיד כופר באשמה כדי שילך לפי מה שאני מסביר שבאמת היה באירוע. לא הבנתי את זה במשפט ואני מבקש מאוד להתחשב בזה. אם הייתי יודע הייתי רוצה שישפוט אותי לפי מה שאני מסביר".

בסיום דבריו, הביע חרטה על המעשה וביקש הקלה בעונש: "מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן. אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא יגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת".