לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בג'נין למעצר מבוקשים באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות פעלו בכפר ואדי בורקין בעקבות מידע על תכנון פיגוע משמעותי ואיכותי מאוד, כאשר היעד המרכזי למעצר היה אלכרם חסן פאיז, המעורב בתכנון הפיגוע. במהלך הפעילות נהרגו שני בכירים בארגון הג'יהאד האסלאמי מחמד קאסם סעדי, שהיה אחראי לשורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו, ונעים זביידי, קרוב משפחתו של המחבל זכריה זביידי. 

כמו כן, בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת חרוב ושב"כ, נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות הלוחמים ירו לעבר החמושים וזוהו פגיעות, ללא נפגעים לכוחותינו. בנוסף, במהלך הפעילות, הלוחמים איתרו והחרימו שלושה נשקים מסוג M-16. במקביל, שני מבוקשים נוספים נעצרו בבית פוריק, שבחטיבה המרחבית שומרון, ובכפר אבו שחידם שבחטיבה המרחבית בנימין.

כוחות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

מגדודי ג'נין של הג'יהאד האסלאמי נמסר הלילה: "אנו מבכים את מותם של מוחמד איימן אלסעדי "אבו אל-יאמן", מפקד גדודי ג'נין, וג'מאל זוביידי, בעקבות פעולת התנקשות פחדנית שבוצעה על ידי ישראל במחנה ג'נין, עם עלות השחר". איסמעיל רדואן, בכיר בארגון חמאס, הצהיר כי "אנו מבכים את מותם של שני הגיבורים שמתו במהלך ההתמודדות עם הכיבוש הציוני בג'נין".

ארגון חמאס הגיב: "המשך מדיניות החיסולים נגד לוחמי ההתנגדות לא יצליחו להשיג ביטחון לכיבוש ולמתיישביו, ולא יכבו את ההתנגדות הגואה בגדה המערבית. המהפכה שלנו נולדה, והדורות שלנו יודעים את הדרך לניצחון ולשחרור".

עם היוודע דבר מותם התאספו פלסטינים רבים מחוץ לבית החולים אבן סינא בג'נין, וקראו קריאות נגד ישראל. כמו כן, משרד החינוך הפלסטיני הודיע כי "בהתאם להחלטת הארגונים, הוחלט על שביתה בבתי הספר בכפר יעבד, בצפון השומרון, ובבתי הספר בעיר ג'נין".