נמשכת הסערה סביב האירוע בחברון, בו חייל קרא לעבר פעילי שמאל "בן גביר יעשה פה סדר". בתחקיר צה"ל שפורסם אמש צוין כי לאחר שהודה במעשיו, הורשה במסגרת ההליך המשמעתי ונגזרו עליו עשרה ימי מחבוש. על כך, סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM. כמו כן, גולן התייחס לאווירה הציבורית לאחר האירוע, ולתגובתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר.

בפתח השיחה, אמר גולן: "כל מי ששירת בחברון אי פעם, אני שירתי המון בחברון, יודע היטב שרוב ההשפלות, ההצקות, האתגרים הבלתי סבירים והלא הגיוניים שחיילי צה"ל חווים שם מצד המתנחלים ולא מצד הפעילי שמאל שפעם יש פעם אין. אנרכיסטים, אם יש דבר רחוק מאנרכיזם זו החבורה הזו שכל חפצם להביע מחאה שקטה. עיוות של המציאות, שקר וכזב".

"זה חיילים שאיבדו את השליטה על עצמם. אני מקווה שזה לא מאפיין יחידתי אלא חריגה מקומית. מה שראינו זה איך משפיע אווירה ציבורית של חבורת פורעי חוק, שבמקרה היום נמצאת בכנסת, שבמקרה נציגה הבכיר הולך להיות השר לביטחון הפנים", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל האם האווירה הציבורית לא גרמה להחמרת העונשים. גולן השיב כי "ממש לא. העונש הוא עונש קל. כל מי ששירת אי פעם בצה"ל יודע שעשרה ימי מחבוש זה אפילו לא בבית כלא. בואו, הוא קיבל עונש קל שבקלים. מה שמאפשר לכולנו, בעלי דעות פוליטיות שונות לחיות יחדיו, זה אמון במוסדות הלא פוליטיים שלה מדינה שמייצגים את כללי המשחק והמסגרת הציבורית בה כולנו חיים. הניסיון לעשות פוליטיזציה של כל מעגלי חיינו, כולל הרגיש ביותר המעגל הביטחוני, ולהלך אימים על מפקדי צה"ל".

"מה שיש כאן זה חייל עבריין. הוא חייל בעיניי החוק הצבאי, אל תקרא לו עבריין תקרא לו עבר על פקודות הצבא. העונש שהוא קיבל מידתי לחלוטין, חובתו של המפקד הצבאי, במקרה הזה המג"ד, לשפוט אותו ולהעניש אותו. החייל השני שתקף אזרח באלימות קשה, מי שמטפל בו זה משטרה צבאית", הוסיף.

סגן שרת הכלכלה , התייחס להערה של יו"ר עוצמה יהודית לרמטכ"ל, לתת גיבוי לחייל ואמר: "מותר לשר בממשלה להעיר לרמטכ"ל אבל אתם מיתממים וזה מה שמקומם אותי - שי כאן ניסיון לכרסם בסמכויות הצבא באופן שיטתי ומכוון. זה לא מופנה ביחס בכלל לכן או לא מעשה הרמטכ"ל, זה בהקשר מאוד ספציפי ללא ההיבט הפופוליסטי שכאילו בן גביר מגן על חיילי צה"ל, אדם שלא שירת בצבא ובעיקר הפריע להם".

בסיום, גולן המשיך לתקוף את חבר הכנסת בן גביר: "אז מה אם הוא נבחר, אתם כל פעם מטיחים בנו את הדבר הזה. אני מכיר בזה, מכיר בעובדות, אני דמוקרט בכל רמ"ח איברי, אבל אתה יודע וגם אני יודע, שגם בבחירות דמוקרטיות עלולים לקרות מקרים שבהם נבחרים אלמנטים מאוד לא דמוקרטיים שמחרבים את הדמוקרטיה מבפנים בגלל נטייה פופוליסטית כזו או אחרת, מה שאנחנו רואים כרגע מסוכן להמשך היכולת שלנו לחיות אחד עם השני. יש דברים שבאמת גם אני מבקר את צה"ל, אבל במקרה הזה, החייל הזה נענש לפנים משורת הדין, ברחמנות רבה מאוד, וחוץ מזה אני מגבה את חיילי צה"ל, מפקדיו, כולל הרמטכ"ל".