לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בג'נין למעצר מבוקשים בטרור בעקבות מידע על תכנון פיגוע משמעותי ואיכותי. היעד המרכזי לפעילות הכוחות היה ואסם פאיז, המעורב בתכנונו, ונעצר על ידי כוח מסתערבים של דובדבן. במהלך הפעילות בכפר ואדי בורקין, התבצעו חילופי אש, וכתוצאה מכך חוסלו קאסם סעדי ונעים זביידי, בכירים בארגון הג'יהאד האלסאמי שהיו אחראיים על שורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו. הפעילות של כוחות הביטחון התבצעה תוך פחות משעה.

כמו כן, בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת חרוב ושב"כ, נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות הלוחמים ירו לעבר החמושים וזוהו פגיעות, ללא נפגעים לכוחותינו. בנוסף, במהלך הפעילות, הלוחמים איתרו והחרימו שלושה נשקים מסוג M-16. במקביל, שני מבוקשים נוספים נעצרו בבית פוריק, שבחטיבה המרחבית שומרון, ובכפר אבו שחידם שבחטיבה המרחבית בנימין.

המחבלים שחוסלו ע''י צה''ל בג'נין (צילום: רשתות ערביות)
המחבלים שחוסלו ע''י צה''ל בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

בנוסף, הכוחות פעלו בכפרים דורא ודיר צמת שבחטיבה המרחבית יהודה ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ובפעילות בכפר דורא הלוחמים איתרו אקדח. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שאותרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

מגדודי ג'נין של הג'יהאד האסלאמי נמסר הלילה: "אנו מבכים את מותם של מוחמד איימן אלסעדי "אבו אל-יאמן", מפקד גדודי ג'נין, וג'מאל זוביידי, בעקבות פעולת התנקשות פחדנית שבוצעה על ידי ישראל במחנה ג'נין, עם עלות השחר". איסמעיל רדואן, בכיר בארגון חמאס, הצהיר כי "אנו מבכים את מותם של שני הגיבורים שמתו במהלך ההתמודדות עם הכיבוש הציוני בג'נין".