לוחם גבעתי שתועד מגדף פעילי שמאל וקורא "בן גביר יעשה סדר" במהלך התקרית בחברון לפני כתשעה ימים, שוחרר הבוקר (ראשון) ממאסר בכלא הצבאי, לאחר שבסוף השבוע הוחלט להמתיק את עונשו מעשרה לשישה ימי מחבוש.

הלחץ הציבורי עזר? הומתק עונשו של החייל שקרא "בן גביר יעשה סדר" בחברון

עו"ד אופיר שטיינר מארגון "חוננו" מסר לאחר שפגש את הלוחם: "ליוויתי כעת את החייל בדרכו לביתו לקבל חופשה שבהחלט מגיעה לו לאחר כל האירוע. החייל רוצה לשים את האירוע מאחוריו, הוא רוצה לחזור לשרת כלוחם והעביר מסר זה למפקדיו, הוא רוצה לחזור לתרום לעם ישראל. אנו מקווים כי המערכת הצבאית תדע לשים את האירוע הזה מאחוריה ובפרט שהחייל ריצה את עונשו, ותאפשר לחייל לשוב לתפקיד לוחם".

כזכור, פעיל שמאל הותקף בשישי שעבר על ידי לוחם גבעתי מגדוד צבר בחברון כשהוא שרוע על הרצפה, וחייל אחר צעק לעברו "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר הבית זונ**". לאחר מכן, העביר האחרון מכתב חרטה למפקדיו, בו הסביר הלוחם את מעשיו, ביקש להקל בעונשו, וביקש סליחה על מעשיו.

"הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום והתחילו לקלל אותי ואת שאר החיילים", ציין החייל במכתבו, "עשינו הכול כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים. אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל".