לאחר חתימת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לציונות הדתית ועוצמה יהודית, גורמים רבים מתחו ביקורת על מתן הסמכויות לשניים באיזור השטחים. על פי דיווח הערב (שני) בחדשות 13, גם הרמטכ"ל אביב כוכבי נמנה על מתנגדי ההסכמים.

בכיר לשעבר במשטרה מעריך: קצינים בכירים יפרשו בשל מינוי בן גביר?

על פי הדיווח, כוכבי שצפוי לסיים בקרוב את כהונתו, טען בשיחות סגורות שקיים, כי לא קיימת היתכנות לסוגיות שנסגרו עם השניים בנוגע לאיזורים אלו, משום שהדבר "שובר את שרשרת הפיקוד". עוד הוא טוען כי לא יתכן מצב שבו אחד מהשרים מלבד שר הביטחון, יקבע בנוגע למינוי בדרגת אלוף (מתאם הפעולות בשטחים), כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני עם סמוטריץ'.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה" (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד נאמר בדיווח, כי על פי גורמי ביטחון בכירים, הדבר יצור אנרכיה, שתפגע במעמד הבינלאומי של ישראל ותיצור שתי מערכות חוק שונות בשטחים, אחת ליהודים ואחת לפלסטינים. 

בדיווח נטען עוד כי גם הרמטכ"ל הנבחר הרצי הלוי שותף לאותה הדעה בנושא. בנוסף, גורמים בצבא טוענים כי יישום ההבטחות שניתנו לבן גביר בנוגע לפלוגות מג"ב בשטחים, ישנו את תמונת גיוס המילואים, מה שיביא לשינוי הכרחי בחוק המילואים. הערכתם היא כי הדבר יביא את כל 72 גדודי המילואים של מג"ב לשרת בשטחים בשלב כזה או אחר במהלך השנה.