בתום מרדף מהיר: מחבל ביצע היום (רביעי) ניסיון פיגוע ירי מרכב לעבר מוצב הסמוך לעפרה ונוטרל על ידי לוחמים מגדוד 92 שמשון. זאת, כאשר תוך זמן קצר הלוחמים החלו במרדף אחר הרכב שבסופו זיהו אותו, פרקו וירו לעברו כך שנוטרל.

המחבל שנוטרל חשוד במעורבות במספר פיגועים בימים האחרונים כמו ירי על אותו מוצב לפני יומיים, ולוחמי צה"ל סורקים אחר חשודים נוספים. במהלך האירוע לא נרשמו נפגעים לכוחותינו. 

הנשק שאותר על המחבל  (צילום: דובר צה''ל)
הנשק שאותר על המחבל (צילום: דובר צה''ל)

תחילה, ביצע המחבל ירי לעבר מוצב עופרה בחטיבה מרחבית בנימין וזוהתה פגיעה בש"ג של המוצב ונמצאו מספר תרמילים באזור. עם קבלת הדיווח על הירי נפרסו מספר חסמים ארעיים על ידי גדוד 92 שמשון בגזרה, על מנת לנסות ולבודד את המחבל ולתפוס אותו.

במהלך המרדף חפ״ק סמ״פ זיהה את הרכב החשוד והמשיך במרדף בתוך הכפר, רכבו של המחבל הגיע לאין מוצא ולפיכך יצא מרכבו כדי להימלט רגלית. המחבל יצא מהרכב וירה על הכוח שרץ לעברו. כוח הסמ"פ ירה לעבר המחבל פגע בו והרג אותו. במקום נמצא נשק צידיים בו נעשה שימוש לביצוע הפיגועים.

סגן-אלוף עזריאל אמור, מפקד גדוד שמשון 92, על אירוע הירי בעפרה. צילום: דובר צה"ל

סגן ר׳, סגן מפקד הפלוגה שניטרל יחד עם לוחמיו את המחבל, אמר: "בעקבות הכרות מעמיקה עם הגזרה, חדות וזריזות של הלוחמים שלי, זיהינו את הרכב החשוד ופתחנו במרדף אחריו. פרקנו מהרכב לכיוון המחבל, תוך כדי שהוא ירה לכיווננו, חתרנו למגע תחת אש והצלחנו לנטרל אותו. אנחנו מרגישים גאווה וזכות גדולה לספק את ההגנה לתושבים בגזרה ולעמוד במשימתנו."