כוחות צה״ל, שב"כ, יחידת המסתערבים יהודה ושומרון ולוחמי משמר הגבל ניהלו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) מבצע מעצרים בג׳נין, במהלכו נעצרו 18 מבוקשים והוחרמו אמצעי לחימה. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הפעילות, חשודים השליכו מטענים וירו ירי מדויק לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי.

התקשורת הפלסטינית דיווחה על שלושה הרוגים בתקרית - טראק אל-דמג', סידקי זקרנה ואטה שלאבי, ובעקבות האירועים הכריזו הכוחות הלאומיים והאסלאמיים בג'נין על שביתה כללית היום.

טל לב רם, הפרשן הצבאי של מעריב, הוסיף פרטים חדשים על האירוע בשיחה עם ניסים משעל וגיא פלג. "מדובר בפעילות יזומה אשר במהלכה התפתחו חילופי אש, ונהרגו שלושה חמושים פלסטינים", ציין, "במקביל, שני המבוקשים נעצרו בתוך כשעה, ונרשמו גם כעשרה פצועים". הוא נשאל מאיזה ארגון הגיעו החמושים המדוברים - והסביר: "אני מעריך שאחד מהם היה פעיל ג'יהאד איסלאמי, מחבל מורכב, שהיה מעורב בתכנון והוצאתו אל הפועל של פיגוע משמעותי שכשל באזור מנשה".

לב רם הוסיף: "הג'יהאד דומיננטי מאוד בפעילות הטרור הכללית בג'נין, כאשר המחבלים פועלים בדרך כלל בג'נין תחת חטיבה אחת, ולפעמים מדובר בחולייה אחת שמבצעת ירי או פיגוע ויהיו מספר זהויות". לדבריו, נקודת המפתח נרשמה לפני מספר חודשים, כאשר הוחלט במהלך גל ההסלמה, או בשליש הראשון שלו, למוקדים המרכזיים שבהם צה"ל פעל פחות, גם ג'נין וגם שכם.

המחבלים הפלסטינים שנהרגו בג'נין (צילום: רשתות ערביות)
המחבלים הפלסטינים שנהרגו בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

"צה"ל פועל המון במוקדים הכי קשים כיום ביהודה ושומרון, כאשר היה ניסיון לתת לרשות הפלסטינית להתמודד עם זה לפני יותר משנה - אך היא לא הצליחה", אמר, "אנחנו נמצאים בגל הסלמה רצוף, ועוד לפני האירוע המדובר, בשבעה-עשרה ימים האחרונים נרשמה עלייה משמעותית בפיגועי ירי. למעשה, רק ב-36 השעות האחרונות נרשמו שלושה פיגועי ירי וגם חיסול של מחבל שירה שלוש פעמים לעבר עופרה אתמול".

הפרשן הדגיש: "אין פה פתרון פלא, יותר מזה, כשאתה רואה את כל המדדים, כל הנתונים לכדי מגמה, אתה מזהה משהו שיימשך עוד חודשים ארוכים, אלו ההערכות. אנחנו רואים את הביטוי של זה בשטח".