מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, התייחס היום (שישי) לסערה בעקבות הצעת החוק שיוזם השר המיועד לביטחון לאומי חבר הכנסת איתמר בן גביר, שתעניק לו סמכויות נרחבות. באגרת ששלח לשוטרים כתב שבתאי כי "רוחות הפוליטיקה לא יחדרו למשטרת ישראל כפי שלא חדרו עד היום. נעמוד על המשמר על מנת לדאוג שמשטרת ישראל תמשיך להיות חזקה, ושעצמאותה לא תיפגע". 

בן גביר לא עונה לשבתאי: מחריף המשבר בין השר המיועד לביטחון לאומי למפכ"ל
למרות המתיחות: מפכ"ל המשטרה הגיע לאירוע בת המצווה של בתו של בן גביר
בן גביר יקבע את מדיניות המשטרה? זהו החוק המתגבש
שר לשעבר מהליכוד: "לתת לבן גביר את הסמכויות על המשטרה - זה הדבר הנכון"
"מודיעים בצער על לכתה של משטרת ישראל": המודעה שהופצה בקבוצת הווטסאפ של בכירי המשטרה לשעבר

עוד אמר, כי "משטרת ישראל פעלה תחת כל הממשלות שקמו בישראל, מכל קצוות הקשת הפוליטית, ותמיד ידענו להמשיך לפעול על בסיס אמות מידה מקצועיות, ממלכתיות וענייניות, תוך שאנו כשליחי ציבור רואים את טובת הציבור על כל רבדיו לנגד עינינו".

המפכ"ל הוסיף כי "המשטרה נמצאת בימים אלה בעין הסערה, לצד האתגרים המבצעיים, אנו מוצאים עצמנו מתמודדים גם עם אתגרים נוספים, סבוכים ומורכבים לא פחות", והבהיר: "משטרת ישראל היא גוף מרכזי ומוביל במערכת אכיפת החוק, וככזו היא תישאר ממלכתית".

בנוסף ציין כי הוא "ער לביקורת ולשיח הציבורי", והוסיף: "המציאות מורכבת ולפעמים לא מוצגת במלואה, אך אני מבהיר כאן - מטרתי ברורה: שמירה והגנה על צביונה של משטרת ישראל". 

"לפיד, גנץ ובר-לב עלולים להביא אותנו לאינתיפאדה"
 
בתוך כך השיב השר המיועד לביטחון לאומי חבר הכנסת איתמר בן גביר להתקפות נגדו, והזהיר את ראש הממשלה יאיר לפיד, את שר הביטחון היוצא בני גנץ ואת השר לביטחון הפנים היוצא עמר בר-לב, שדבריהם עלולים להביא אותנו לאינתיפאדה.

בן גביר קרא ללפיד ולשרים לגלות אחריות ולהפסיק "להבעיר בעירות", כהגדרתו: "אתם עלולים חלילה להביא לאינתיפאדה, זה בקול שלכם, זה בידיים שלכם, באחריות שלכם".

עוד הוסיף, כי "מותר שתהיה מחלוקת. השר הוא זה שצריך להכתיב את המדיניות. נכנסתי לאלונקה ואני רוצה להיכנס למשרד מאוד לא פשוט, כדי להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל, אולם, יחד עם כל אלה, המחלוקת צריכה להיות בדרך לגיטימית ולא בדרך של התססה והמרדה".

מוקדם יותר מספר מפכ"לים וניצבים בדימוס של המשטרה העבירו ביניהם הודעה יוצאת דופן, ובה נכתב "המומים וכואבים, אנו מודיעים בצער עמוק וביגון קודר על לכתה בטרם עת של משטרת ישראל זצ"ל". זאת, יממה לאחר הפרסום על "חוק בן גביר" המתגבש, שיקבע כי השר לביטחון לאומי יוכל להכתיב למפכ"ל את מדיניות המשטרה. 

בהודעה, שהופצה בקבוצת וואטסאפ של בכירי משטרה לשעבר, נכתב עוד: "נלווה אותה בדרכה האחרונה ביום שלישי 13.12.22 בשעה 14:00 (הזמן שבו אמור לעבור החוק בכנסת) לבית העלמין כנסת ישראל בירושלים. ביקורי תנחומים של מוקירי זיכרה יתקיימו במטה הארצי דרך בר-לב שכונת שיח' ג'ראח - ירושלים. בניה, בנותיה ואוהביה".

כאמור, אמש הגיש בן גביר הצעת חוק בת שני עמודים אשר, במידה ותאושר, תחולל מהפכה במדינה. הצעת "חוק בן גביר" תובא לאישור הכנסת בהליך מזורז כבר בשבוע הבא. על החוק חתום, כאמור, בן גביר, ואליו הצטרף ח"כ יריב לוין. השניים דורשים בחוק סמכויות חדשות לשר לביטחון לאומי המיועד על המשטרה, כאלו שלא היו מעולם.