נערכים לתקיפה ישראלית: המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח היום (ראשון) כי ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה חושש מתקיפה ישראלית באזור דמשק וחומס בסוריה ונערך בהתאם עם העברת אמצעי לחימה וציוד למיקומים אחרים. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בסוריה, פיצוץ בנמל לטקיה (צילום: רויטרס)

לפי הדיווח, במהלך השעות האחרונות העביר חיזבאללה אמצעי לחימה ותחמושת מעמדותיו הצבאיות מדרום לבירה דמשק לעמדות אחרות, מדרום-מערב לדמשק בסביבת כיסווה. הנשק חולק ליותר ממחסן אחד בהוראת מנהיגי חיזבאללה.

בנוסף, ארגון הטרור פרס מחדש אנשי מיליציות במדבר חומס ובסביבת דמשק. במדבר חומס חיזבאללה הלבנוני החליף את עמדותיו והעביר נשק ותחמושת מסביבת העיר לאזורים אחרים לא רחוק ממנה. הנשק והתחמושת הועברו למחסנים מבוצרים יותר.

במקביל מנסה מיליציית חיזבאללה להסוות את עצמה. לפי מקורות SOHR, במהלך השעות האחרונות הניפו סיורים צבאיים את הדגל הסורי המוכר בינלאומי בשלוש עמדות וחיזבאללה בסמוך לאזור דימאס, במרחק של קרוב לארבעה קילומטרים מרצועת הגבול.

חיילי מיליציות בגיבוי איראני המוצבים באותן עמדות ובמחסומים לבשו גם את מדי הצבא של כוחות המשטר והניפו את דגל סוריה על מכוניותיהם, ועליהן מוצבות תמונות של בשאר אל-אסד נשיא סוריה.