הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, נאם הבוקר (רביעי) בכנס "עולם במשבר: היבטים גלובליים ואזוריים" באוניברסיטת רייכמן, והתייחס למצב הביטחוני ולאיומים השונים על מדינת ישראל. במסגרת דבריו אישר כוכבי בקולו כי ישראל תקפה שיירה סורית בגבול עיראק-סוריה לפני מספר שבועות. 

"איראן שותפה לפשע הרוסי": בכיר בממשל האוקראיני נגד המשטר בטהרן

"יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, יכולנו לא לדעת מה יש בה, ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות זו המשאית - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח", סיפר כוכבי. "לשם צריך לשלוח את הטייסים, שצריכים לדעת להתחמק מטילי קרקע-אוויר. יש מצבעים שבהם יורים עליהם 40 ובשיא גם 70 טילי קרקע-אוויר בזמן גיחה. הם צריכים לתקוף, לפגוע ולחזור. בחלק מהתקיפות הם גם צריכים לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות".

"במהלך השנה האחרונה מנענו למעלה מ-400 פיגועים בשיתוף עם השב״כ ומג״ב", חשף עוד כוכבי. "מבצע שומר החומות פגע באופן משמעותי ביכולות החמאס. מאז החמאס נכשל בכל ניסיונות החדירה שלו באוויר, ביבשה ובים", הוסיף.

"בזירה צפונית אלמלא הפעילות הצבאית שנמשכת שנים רבות, החזון האיראני שהיה אמור לכלול מאות טילי קרקע אוויר, עשרות אלפי אנשי מילציה וארגון חיזבאללה חדשה בדרום רמת הגולן, שובש לחלוטין", המשיך כוכבי.