הפקת לקחים מפרשת הסרסור בסוהרות? הצוות לבחינת הצבת חיילים בשירות בתי-הסוהר הגיש היום (חמישי) לשר הביטחון גנץ ולשר לביטחון הפנים בר לב את המלצותיו. הצוות המליץ על הוצאת חיילי צה"ל מבתי הכלא הביטחוניים והחלפתם בסוהרים מקצועיים בתהליך הדרגתי.

עוד נמר כי הצוות התרשם כי שב"ס שיפר משמעותית את הטיפול במשרתות ומשרתי החובה, בדגש על מניעת הטרדות מיניות, אך ממליץ כי משימת כליאתם של אסירים ביטחוניים תוטל על סגל סוהרים מקצועיים - כפי שקורה בטיפול באסירים פליליים.

בראש הצוות שמינה מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, בהנחיית שר הביטחון, בני גנץ ובתיאום עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, עמד סמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף. הצוות כלל גורמי מקצוע בכירים מצה"ל, משרד הביטחון, המשרד לביטחון הפנים, שירות בתי הסוהר ונציגת ציבור – תא''ל (מיל') יהודית גריסרו. 

שר הביטחון גנץ מסר: "אני מודה לחברי הצוות על העבודה המקצועית והמקיפה. שמירה על תנאי שירות נאותים לכלל משרתות ומשרתי החובה, היא בבסיס חובתנו המוסרית כמדינה, ובבסיס יכולתנו לשמור על ערך השירות וביטחון מדינת ישראל. לצד קידום המסקנות לטווח הארוך, ישנה חשיבות עליונה כי צה"ל ושירות בתי הסוהר, ימשיכו לשים דגש מיוחד על תנאי המשרתות והמשרתים הנמצאים בתפקיד מאתגר מקצועית ורגשית, בהתאם למסקנות שכבר הופקו בנושא".